- Главная
- Міська рада
- Проект додаток “Програма реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки”
Проект додаток “Програма реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки”
ПРОЄКТ
ДОДАТОК № 1
до рішення ____ сесії міської ради
VІІ скликання
від «__» ___________ 2020 року № ______
ПРОГРАМА
реформування та розвитку житлово-комунального господарства
Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Програма реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки (далі – Програма) розроблена з врахуванням основних напрямків стратегії реформування житлово-комунального господарства України, з метою підвищення ефективності та надійності функціонування житлово-комунальних систем життєзабезпечення населення міста, поліпшення якості житлово-комунальних послуг з одночасним зниженням нераціональних витрат відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», «Про осбливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» та ін.
Виконання Програми передбачає удосконалення системи управління підприємствами житлово-комунального господарства, розвиток ринкових відносин у галузі, зменшення витрат та втрат енергоносіїв у житлово-комунальному господарстві, проведення ефективної енергозберігаючої політики, підтримку розвитку різних форм самоорганізації населення (ОСББ, ОСН, громадські об’єднання), як партнерів у реалізації Програми.
Програма реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки (далі – Програма) спрямована на розв’язання проблем та забезпечення ефективного функціонування житлово-комунального господарства міста та ОТГ. На підставі аналізу результатів виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2018-2020 роки за кожним напрямком діяльності сформульовані нагальні проблеми, цілі та пріоритети, шляхи розв’язання головних проблем та досягнення цілей.
Програму розроблено у зв’язку із закінченням дії «Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2018-2020 роки».
РОЗДІЛ 1. ПЕРЕДУМОВИ СТВОРЕННЯ ПРОГРАМИ ТА СУЧАСНИЙ СТАН ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ОВРУЦЬКОЇ ОТГ
Житлово-комунальне господарство – це важлива соціальна галузь, яка забезпечує населення, підприємства та організації необхідними житлово-комунальними послугами, суттєво впливає на розвиток економічних взаємовідносин у місті та ОТГ. Це одна з важливих і пріоритетних галузей національного господарського комплексу, яка забезпечує життєдіяльність населених пунктів та суттєво впливає на розвиток різноманітних взаємовідносин як у окремих населених пунктах, так і у державі в цілому.
У результаті децентралізації громада прийняла низку повноважень від держави та отримала додаткові кошти, які можуть бути направлені на покращання інфраструктури міста.
Житлово-комунальне господарство є найбільш технічно відсталою галуззю економіки з багатьма проблемами, які останнім часом особливо загострилися. Свої особливості в роботу галузі вносить фінансово-економічна криза, зменшуючи і без того обмежені можливості її ресурсного забезпечення та надійного функціонування.
У житлово-комунальному господарстві накопичено багато проблем, що ставлять під загрозу можливість його сталого функціонування. Відсутність системних перетворень у цій сфері, недосконалість нормативно-правової бази та непослідовність у прийнятті рішень не дозволило досягти бажаного результату щодо створення фінансово спроможних та ефективно працюючих у ринкових умовах підприємств житловоко-мунального господарства, які б надавали споживачам послуги необхідного рівня та якості.
Дійшов критичної межі технічний стан мереж і споруд, об’єктів комунальної власності, які експлуатуються комунальними підприємствами. Планово-попереджувальний ремонт поступився місцем аварійно-відбудовним роботам.
Проблеми та причини, які не дозволяють сьогодні якісно утримувати житлово-комунальне господарство та якісно надавати послуги населенню та іншим споживачам:
– недосконалість ринкових інститутів з надання житлово-комунальних послуг, які повинні забезпечувати підприємницьку активність у цій сфері;
– несвоєчасне оновлення основних фондів;
– низький рівень впровадження енергозберігаючих технологій;
– відсутність комплексної системи обліку та регулювання споживання води, газу, теплової енергії на всіх етапах виробництва, транспортування, постачання та споживання житлово-комунальних послуг;
– недостатність бюджетних коштів, які передбачаються на утримання об’єктів благоустрою міста, капітальний ремонт житлового фонду, доріг, мостів, мереж зовнішнього освітлення, озеленення, мереж водопостачання та водовідведення тощо;
– загальний технічний знос і технологічна відсталість обладнання підприємств – виконавців, надавачів послуг, що обмежує можливості надання ними якісних та в повному обсязі вищезазначених послуг;
– недостатність залучення у галузь інвестицій та обігових коштів, що призвело до морального та фізичного зносу основних фондів підприємств, підвищення аварійності комунальних об’єктів, збільшення питомих та непродуктивних витрат матеріальних та енергетичних ресурсів, що негативно впливає на рівень та якість надання житлово-комунальних послуг;
– небажання мешканців багатоквартирних будинків ефективно управляти спільним майном;
– недостатній платоспроможний попит споживачів на житлово-комунальні послуги;
– відсутність механізму стягнення заборгованості з населення за житлово-комунальні послуги та механізму нарахування штрафних санкцій за невчасно оплату за спожиті послуги;
– відсутність дієвого механізму контролю за якістю житлово-комунальних послуг споживачами та їх представниками – ОСН та громадськими об’єднаннями;
– недостатня конкуренція на ринку товарів і послуг у сфері житлово-комунального господарства;
– відсутність ОСББ для управління, утримання житла;
– неощадливе та неекономне використання ресурсів.
Наявна законодавча та нормативна база недостатня і недосконала, не забезпечує правових засад реформування житлово-комунального господарства, взаємовідносин підприємств і організацій галузі та споживачів послуг.
Усе це свідчить про наявність системної кризи в галузі та про міжгалузевий характер проблем, для розв’язання яких і для забезпечення переходу до нової моделі сталого функціонування житлово-комунального господарства необхідне проведення житлово-комунальної реформи.
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО ОВРУЦЬКОЇ ОТГ
Загальний стан багатоквартирного житлового фонду міста за показником зносу є незадовільним, що пов’язано з низьким рівнем об’єму виконання робіт із капітального ремонту конструктивних елементів будинків, низьким рівнем фінансування робіт із капітального ремонту.
Житловий фонд Овруцької ОТГ складає 296 домоволодінь, а також 4 будинки, які обслуговують ЖБК.
На виконання вимог законодавства, зокрема Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», у І-му кварталі 2019 року була проведена робота щодо обрання форм управління співвласниками багатоквартирних будинків.
З 01.10.2018 р. послуги з управління багатоквартирними будинками надаються мешканцям будинків № 14 та 20-а по вул. Металістів. Співвласники ще 48-ми будинків обрали управителя самостійно – з частиною укладено договори на надання послуги з управління багатоквартирним будинком – з 01.02.2019 р., з іншою частиною – з 01.03.2019 р. Для 53 – було проведено конкурс на визначення управителя багатоквартирного будинку. Договори укладені з 18.03.2019 р. з уповноваженою особою Овруцької міської ради.
Найстаріші будинки побудовані у 1937 році. Капітальні ремонти проводилися у 70 роках.
Послуги з управління багатоквартирними будинками надаються у 103-х багатоквартирних будинках, площа приміщень, житлових та нежитлових, у яких складає – 185851 м. кв. З 01.09.2020 р. послуги з управління надаються у І-му під’їзді будинку № 9 по вул. С. Бандери (площа приміщень 1441,0 м.кв.).
Площа прибудинкової території, яка обслуговується КП «Гарне місто» складає 104941 м.кв.
У житлових будинках міста Овруч мешкає близько 9 тис. чол.
У місті налічується близько 60 дитячих та 10 спортивних майданчиків.
Комунальний житловий фонд включає 296 будинків, загальною площею 200800 кв. м, житловою площею 150600 кв. м, з яких приватизовано – 98 %.
Житловий фонд обладнано:
– водопроводом 90 %;
– каналізацією 78 %.
Всі житлові будинки обладнані системами пожежогасіння і димовідведення. У дворах старої забудови розташовано 3 дворових туалети.
Коштів, які виділяються з міського бюджету на ремонт житлового фонду, недостатньо для вирішення всіх проблем, у зв’язку з великою потребою в капітальному ремонті покрівель, мереж водопроводу і каналізації, сходів, балконів та інших конструктивних елементів житлових будинків.
Кожний шостий будинок потребує проведення капітального ремонту.
У 2016-2020 рр. здійснено частковий ремонт водопровідної мережі із заміною труб, загальною протяжністю 1200 м. п.; здійснено заміну каналізаційної мережі із заміною труб, загальною протяжністю 298 м., а також проведений частковий ремонт/заміну каналізаційних мереж (стояків), загальною протяжністю 564 м.
Виконано ремонт близько 80 під’їздів. Проведені часткові ремонти покрівлі, загальною площею – 495 м2. Проведений ремонт димарів багатоквартирних будинків – близько 70 шт. Відремонтовано ганки в кількості 24 шт. Облаштовано козирки в багатоквартирних будинках в кількості 66 шт. Відремонтовано 619 м відмосток. Встановлені нові поштові ящики – 72 штуки.
Проведений капітальний ремонт даху буд. 80 по вул. Т. Шевченка, здійснений поточний ремонт фасаду по вул. Т. Шевченка 37/4 (будинок Цалка), також проведений поточний ремонт фасаду Овруцького ЗЗСО І-ІІІ ступенів.
Протягом весняно-літнього періоду постійно проводиться косіння прибудинкової території, а протягом осіннього періоду – підмітається опале листя, сухі гілки та вивозиться з прибудинкових територій.
На постійній основі кожного року проводяться перевірки, прочищення та ремонт димо-вентиляційних каналів по багатоквартирних будинках, що знаходяться на управлінні у підприємства, а також по заявах приватних секторів та підприємств.
Під час карантину 2020 року працівниками підприємства на постійній основі проводиться хлорування під’їздів багатоквартирних будинків.
На сьогодні потребують невідкладного ремонту покрівлі в 5 будинках, що складає 6 тис. 820 кв. м на суму 1 млн. 890 тис. грн., ремонту внутрішньобудинкових мереж водопостачання, водовідведення – 10 будинків на суму 78 тис. грн.
Одним з пріоритетних напрямків міської влади є забезпечення мешканців міста житловими умовами належної якості, у тому числі утримання прибудинкових територій в належному санітарно-технічному стані.
Проблеми, пов’язані з функціонуванням житлово-комунального господарства, неефективність реформування галузі призвели до незадовільного стану основних фондів підприємств, зростаючу їх збитковість. Нестача власних і бюджетних фінансових ресурсів, відсутність дієвих механізмів залучення позабюджетних коштів не сприяють вирішенню завдань технічного переоснащення та розвитку комунальної інфраструктури.
Однією з причин неспроможності надання житлово-комунальних послуг в повному обсязі є не 100 % рівень оплати за надані послуги. Зниження собівартості стає неможливим, оскільки постійно зростає вартість матеріальних, паливних та енергетичних ресурсів, які необхідні для використання в роботі підприємств комунальної сфери. Підвищується розмір мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, що також впливає і на збільшення нарахувань на заробітну плату, що також спричиняє підвищення вартості надання послуг. Все це зумовлює зростання незадоволення серед населення.
Дефіцит оборотних коштів підприємств призводить до кризи в розрахунках з бюджетом та підприємствами-підрядниками. Кошти спрямовуються не на технічний розвиток підприємства та утримання житлового фонду відповідно до затверджених стандартів, а на виплату заробітної плати з усіма обов’язковими нарахуваннями на фонд заробітної плати, обов’язкових податків і зборів.
Важливим елементом розвитку міського господарства є технічне переозброєння всіх напрямків господарювання, застосування нової техніки, енергозберігаючих технологій, комп’ютеризація всієї системи житлово-комунального господарства.
Однією із нагальних проблем, яка потребує вирішення, в Овруцької ОТГ є постійне збільшення кількості безпритульних тварин, що призводить до підвищення соціальної напруженості та збільшення скарг від мешканців міста.
Комплекс послуг поводження з тваринами, включаючи регулювання чисельності безпритульних тварин гуманними методами, покладається на КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області.
Для ефективного та дієвого вирішення проблеми постійного збільшення чисельності безпритульних тварин розроблена схема регулювання їх чисельності.
Побудовано тимчасовий притулок для тварин. Працівниками підприємства здійснюється відлов безпритульних собак по місту для стерилізації та вакцинації та перебуванням в тимчасовому притулку тварин, з подальшим поверненням їх на постійне місце проживання.
Орієнтовні видатки по відлову тварин та їх стерилізації, вакцинації на 2021 рік складуть – 70 тис. грн. На обслуговування тимчасового притулку тварин – 100 тис. грн.
Планові видатки на благоустрій по прибиранню вулиць міста – 200 тис. грн.
Не менш важливим питання є питання енергозбереження та енергоефективності.
Встановлено світодіодні світильники, також з метою економії електроенергії були встановлені датчики освітлення. Загальна кількість встановлених світильників – 730 шт. Встановлено вуличні світильники на будинках. Загальна кількість встановлених вуличних світильників – 60 шт., а також встановлено заземлення в кількості 54 шт.
Одним із заходів є встановлення металевих дверей за дольовою участю населення у розмірі – 50 %. По Програмі 50 на 50 встановлено металеві двері в під’їздах багатоквартирних будинків. А також за даною Програмою були встановлені металеві двері та металопластикові вікна в багатоповерховому будинку в с. Норинськ. Загальна кількість встановлених металевих дверей – 122 шт., а також металопластикові вікна у 22 під’їздах.
Загальна кількість під’їздів у багатоквартрних будинках – 308.
У жахливому стану перебуває асфальтне покриття біля будинків житлового фонду.
Ринкова вартість асфальтування 1 м. кв., товщиною до 5 см, складає близько 400 грн. нагальною потребою є асфальтування близько 4000 м. кв.
Ямковий ремонт асфальтового покриття доріг з урахуванням нарізки швів, демонтажу і вивозу старого а/б покриття, підсипання підстави, проливки швів бітумом, асфальтування – повний комплекс робіт – до 5 см – коштує 360 грн./м.кв.
Проведений капітальний ремонт прибудинкових територій по вул. Героїв Майдану буд. 42, 44, 46, 48, 48А, 50, 50А та вул. Відродження буд. 25, 27, 29, 31, 33, вул. Б. Хмельницького буд. 32, 11, вул. Базарна буд. 10/9, вул. Київська буд. 68, 70, 70А, 72, а також проведений поточний ремонт на прибудинкових територіях за наступними адресами вул. Київська буд. 76, 78, 78А, 80, вул. Т. Шевченка буд. 30, 44, 48, 64, 84/2, 88, вул. І. Богуна буд. 65, 67, 69, 71, 73, вул. Г. Майдану буд. 25, 25А, вул. Г. Виговського буд. 68, вул. Відродження буд. 1, вул. Б. Хмельницький буд. 32, шляхом асфальтування.
Проведені роботи по будівництву тротуарної доріжки біля дитячого садочку №5 зі сторони Героїв Майдану (викладення поребриків та засипання щебенем для подальшого асфальтування), а також влаштовано тротуарну доріжку біля буд. 126 по вул. Т. Шевченка, буд. 10/9 по вул. Базарна, буд. 11, 28 по вул. Б. Хмельницького. Загальною протяжністю близько 207 м. п.
Встановлено паркан та огорожі, загальною протяжністю близько 900 метрів.
В с. Бондарі 8 двоповерхових будинків, побудованих у 1964 році. Опалення в будинках – пічне. Освітлення у під’їздах та на прибудинковій територіях відсутнє. В будинках першочерговим завданням є проведення капітального та поточного ремонту покрівель, ремонт під’їздів, ремонт зовнішньої каналізаційної мережі, ремонт електричної мережі, прочищення димовентиляційних каналів, заміна фільтруючої системи водогінної мережі та її прочищення.
В с. Слобода Шоломківська – 1 двоповерховий будинок. На прибудинковій територій відсутнє тверде покриття.
В с. Дубовий Гай – 6 двоповерхових будинки, загальна кількість квартир – 44. Внутрішньобудинкова водопровідна мережа на 80 % складається із поліетиленових труб, та каналізаційна мережа складається із чавунних труб. Освітлення в під’їздах відсутнє.
Діючі тарифи на послуги, особливо в сільських територіях, не повністю забезпечують відшкодування витрат на їх надання, зростають тарифи на енергоносії, витрати на оплату праці, придбання необхідних матеріалів, сплату податків, тощо, що призводить до збиткової діяльності та неспроможності своєчасно та в повному розмірі розраховуватись за зобов’язаннями.
Аналіз функціонування житлово-комунального господарства свідчить про наявність системної кризи та необхідність прискорення проведення реформ та переходу до роботи в ринкових умовах.
Одним з завдань у напрямку реформування житлово-комунального господарства є посилення впливу мешканців будинків на умови свого проживання та якість обслуговування житла шляхом стимулювання створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та органів самоорганізації населення (далі – ОСББ та ОСН).
Оскільки проведення системних реформ галузі потребує часу, з метою недопущення подальшого погіршення технічного стану житлового фонду розроблено Порядок надання та використання коштів по Програмі реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки на здійснення окремих заходів з утримання та поточного ремонту житлового фонду, зокрема на придбання матеріалів для проведення робіт з підготовки до осінньо-зимового періоду, що дозволить в період реформування зберегти житловий фонд, зробити галузь більш привабливою для інвестування. Залучення інвестиційних коштів у впровадження інноваційних проектів у сфері житлово-комунального господарства, дозволить здійснювати впровадження енергозберігаючих технологій, оптимізувати витрати на надання послуг та підвищувати їх якість.
Основним завданням на сьогоднішній день є забезпечення населення якісною питною водою. Водопровідні мережі знаходяться у вкрай незадовільному стані, що призводить до постійного проведення аварійних ремонтів.
Надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення здійснюють комунальні підприємства «Водоканал» – по місту Овруч та «Відродження» – по населених пунктах Овруцької ОТГ.
Цілодобовим водопостачанням та водовідведенням місто забезпеченено на 100 %.
По місту забезпечено централізованим водопостачання – 14778 осіб (93,5 %) із загальної кількості населення – 15795 осіб (дані Вікіпедії станом на 2018 рік); централізованим водовідведенням – 8687 осіб (58,8 %).
Станом на початок вересня 2020 року по місту укладено 7211 договорів на надання послуг з населенням та 318 договорів з юридичними особами, підприємствами, організаціями, бюджетними установами та фізичними особами-підприємцями. Кількість споживачів має тенденцію до зростання. Лічильниками обліку обладнано 6101 абонентів – 84,6 %, відповідно без лічильників, де нарахування здійснюється по нормі – 1110 – 15,4 %.
У місті підприємством «Водоканал» обслуговується 90 км водопровідних мереж та 56 км каналізаційних мереж, дві насосні станції другого підйому подачі води, 6 каналізаційних насосних станцій, дві станції знезалізнення, очисні споруди, бювети, шахтні колодязі та 23 км ливневої каналізації. Мережі міста зношені на 50 %.
На водопровідній мережі знаходиться 580 оглядових колодязів та близько 580 шт. засувок, з них – 30 % потребують заміни, оскільки закінчився експлуатаційний термін. 90 % каналізаційних мереж прокладено в 1937-1960 рр., з них 52 % втратили пропускну спроможність і потребують гідродинамічного очищення та заміни.
На балансі комунального підприємства 78 пожежних гідрантів. З часом гідранти виходять з ладу і потребують заміни. На даний час 5 – несправні і потребують заміни.
Вводи в багатоповерхові будинки закоксовані і потребують заміни.
Водопостачання міста забезпечується з двох насосних станцій. ВНС № 1 була збудована в 1961 р., реконструкція проводилась – в 1980 р. ВНС № 2 була збудована в 1955 році, реконструкція виконувалась – в 1967 році.
Встановлена виробнича потужність станцій – 3,2 тис. м. куб. на добу. Фактично у 2019 році добувалося в середньому 1,65 тис. м. куб. на добу, 603,2 тис. м. куб. на рік. Тоді, як у 2018 році добувалося в середньому 1,71 тис. м. куб. на добу, 621 тис. м. куб. на рік, а у 2017 році – 1,91 тис. м.куб. на добу, 697 тис. м. куб. на рік.
ВНС обладнані резервуарами чистої води в кількості – 8 шт., два на 1000 м3, і шість на 250 м3.
Водоочистка здійснюється станціями знезалізнення:
ВНС № 1 – безнапірні фільтри з важким гравійним завантаженням.
ВНС № 2 – напірні фільтри з піщаними завантаженням.
За 2019 рік піднято 603230 м3 води, з них 544100 м3 подано в розподільчу водопровідну мережу міста, а 59130 м3 використано на власні технологічні потреби насосних станції, це на промивання фільтрів знезалізнення, резервуарів для зберігання чистої води та на промивання артезіанських свердловин, мереж міста.
Реалізовано послуг з водопостачання – 397 638 м. куб., з них населенням спожито 334 991 м3 води, та 62 647 м3 іншими споживачами. Втрати при транспортуванні збільшилися на 16,8 % порівняно з 2018, але зменшилися на 18 % порівняно з 2017 роком і склали – 146462 м.куб. (544100 м.куб.- подано – 397 638 м.куб.-реалізовано). Відповідно у 2018 році -125363 м.куб. (562000 м.куб.- подано – 436637 м.куб.-реалізовано), у 2017 році – 178612 м.куб. (637837 м.куб. –подано – реалізовано – 459225 м.куб.).
На балансі 25 артезіанських свердловин, з них 17 працюючих та 8 безводні. Фактично цілодобово працюють на ВНС № 1 – 5 свердловин – середній дебіт 100 м.куб./на годину; на ВНС № 2 – 3 свердловини – середній дебіт 70 м.куб/на годину. (4 свердловини пробурено у 2017-2018 рр.). Ще 4 нові свердловини пробурено у 2019 році.
У 2017 році проведено технічне переоснащення та встановлено насосні станції другого підйому Грундфос з енергоефективним насосним обладнанням.
У 2017 році було замінено фільтруючий матеріал в існуючих фільтрах очистки води та виготовлено проєкт на встановлення додаткових станцій очистки води.У поточному 2020 році проведено вигрузку і загрузку фільтруючого матеріалу на станціях знезалізнення ВНС № 1 та ВНС № 2.
Встановлено дві нові станції знезалізнення на ВНС № 1 та ВНС № 2, загальною вартістю 5 млн. 339 тис. грн. На даний час проводиться коригування документації у зв’язку з неможливістю досягнення бажаного ефекту, передбаченого розробленим проектом.
Очисні споруди пропускною спроможністю 3600 м.куб. на добу, 5 КНС. Фактично за 2019 рік пропущено стоків – 331800 м3, в тому числі реалізовано – 295081 м3. З 2009 року за кошти обласного бюджету ведеться реконструкція.
Ще у 1987 р. була проведена реконструкція первинних і вторинних відстійників аерофільтрів, мулевих майданчиків, ілососів, біостанків. Чотири каналізаційні станції були збудовані з 1973 по 1987 рр. У 2019 році проведено роботи з Реконструкції каналізаційного колектора господарсько-побутових стічних водоочисних споруд в м. Овруч Житомирської області, вартістю – 5 млн. 159 тис. грн., протяжністю 870 м.
Протягом 2017-2018 рр. виконано будівництво та відкрито 11 бюветів, з яких 2 – розвідувальні (Бювети: № 3 – по вул. Героїв Майдану, 2а та № 4 – по вул. Древлянській, 4а). 9 бюветів по місту працюють в постійному режимі, люди цілодобовому користуються водою, це бювети: № 1 – вул. М. Ващука, 3а; № 2 – вул. Танкістів, 25; № 5 – вул. Київська, 70б; № 6 – вул. Тараса Шевченка, 42б; № 7 – вул. Тараса Шевченка, 24а; № 8 – вул. Героїв Майдану, 25б; № 10 – вул. Набережна, 12б; № 11 – вул. Б. Хмельницького, 34д; № 12 – провул. Стадіонний, 4а.
По всіх бюветах, колодязях, свердловинах, насосних станціях регулярно проводиться забір зразків води для визначення її якості.
КП «Водоканал» постійно проводяться роботи по дослідженню стану та якості води. З цією метою заключено договори з Державною установою «Житомирський обласний лаборатоний центр Міністерства охорони здоров’я» на проведення аналізів.
Планово проводяться такі аналізи:
щоквартально – на очисних спорудах – відбір проб води здійснюється на виході, нижче і вище,
щоквартально – на 2 нових свердловинах, 2 фільтра на залізо,
щоквартально – на визначення санітарно-гігєнічних показників – відбір проб води здійснюється на виході, в РЧВ, ВРК,
щомісячно – на бактеріальні показники – відбір проб води здійснюється на виході, в РЧВ, ВРК.
А у випадку необхідності замовляються додатково проведення лабораторних досліджень.
Згідно Правил технічної експлуатації водопровідих мереж та Дозволу на спецводокористування планове хлорування води проводиться в обов’язковому порядку – 2 рази на рік.
Завдяки всім проведеним заходам з переоснащення досягнуто більш ефективне енерговикористання. Споживання електроенергії зменшилося на 411873 кВт/год (36%) – з 1137073 кВт/год у 2017 році – до 930526 кВт/год у 2018 році – до 725200 кВт/год у 2019 році. Всього у І-му півріччі 2020 року використано 296600 кВт/год.
Кількість проривів зменшилася з 232 у 2017 році до 124 у 2018 році, 91 у 2019 році, та за 8 місяців 2020 р. – 34.
Покращився тиск у водопровідній мережі.
Проте, незважаючи на низку проведених заходів, водопровідно-каналізаційне господарство потребує реконструкції та переоснащення. Технічний стан мереж і споруд, які експлуатуються комунальними підприємствами Овруцької міської ради, погіршується та доходить до критичної межі. Планово-попереджувальний ремонт поступається місцем аварійно-відбудовним роботам.
Основними проблемними питаннями для забезпечення якісною питною водою споживачів міста є те, що хоч вода і добувається гарної якості за фізико-хімічними показниками, але через застарілість обладнання, зношеність водопровідних мереж, втрачає якість під час транспортування трубопроводами до споживачів.
Водопровідні труби мають високий рівень замуленості, товстий шар відкладень із залишків окису заліза, що накопичувався роками. А особливо, в моменти вимкнення Овруцьким РЕМом АТ «Житомиробленерго» без попередження струму, на водонасосних станціях міста відбувається зупинка руху води в водопроводі, після запуску піднімається весь осад, мул в трубах – і потрапляє до споживачів.
Вода подається у місто з показником по вмісту заліза 0,3 міліграм на 1 літр, а через зношеність та замуленість мереж до споживачів уже доходить із показником 1 міліграм на 1 літр.
Водогінні мережі є в наступних 9 старостинських округах ОТГ: Кирданівський, Черепинський, Невгодівський, Покалівський, Великохайчанський, Норинський, Шоломківський, Піщаницький, Хлуплянський, до складу яких входять 24 села. Водопровідні та каналізаційні мережі знаходяться в незадовільному стані. Проведення робіт з ремонту та модернізації цих мереж є першочерговим заходом. Загальна протяжність водопровідних мереж в межах Овруцької ОТГ складає 148,06 км. 32 свердловини, які забезпечують водопостачання, з них робочі – 18, резервні – 2. Павільйони свердловини потребують невідкладного ремонту. Паспорти на свердловини відсутні. Труби водопровідних мереж частково поліетиленові, частково чугунні, металеві.
Кількість абонентських рахунків – 3078.
Основними заходами є:
- Поточний ремонт водопровідних мереж із заміною засувок, металевих вставок;
- Поточний ремонт водопровідних мереж із заміною вводів та встановлення лічильників води;
- Поточний ремонт водопровідних мереж із заміною металевих вставок, труб на поліетиленові;
- Поточний ремонт водопровідних мереж із заміною пожежних гідрантів;
- Поточний ремонт водопровідних мереж із заміною засувок на ВНС № 1 та № 2;
- Поточний ремонт каналізаційної мережі, в тому числі гідродинамічне очищення;
- Поточний ремонт зливової каналізаційної мережі, каналів;
- Обслуговування зливових каналізаційних мереж;
- Обслуговування бюветів;
- Поточний ремонт внутрішньобудинкових водопровідних та каналізаційних мереж;
- Будівництво та реконструкція водозабірних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання;
- Упровадження станцій (установок) доочищення питної води у системах централізованого водопостачання;
- Реконструкція водопровідних та каналізаційних очисних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання;
- Проведення робіт з ремонту та модернізації водопровідних та каналізаційних мереж по сільських радах.
Одним із пріоритетних напрямів діяльності міської ради та її структурних підрозділів є підтримка належного стану водопровідних та каналізаційних мереж, санітарного стану міста.
Санітарний стан та благоустрій Овруцької ОТГ визначено Правилами благоустрою території міста Овруч.
Основними і постійними завданнями КП «Овруч» є:
- Організація санітарного очищення території міста: вивіз твердих побутових відходів; видалення рідких відходів;
- Утримання доріг в чистоті, підмітання вулиць, очистка вулиць від снігу та посипка піскосумішшю в зимовий період;
- Прибирання парків, пам’ятників, місць загального користування;
- Утримання в належному санітарному стані дитячих, та інших майданчиків;
- Утримання в належному санітарному стані сміттєзвалища.
Систематичне, щоденне прибирання та вивезення сміття з вулиць міста здійснюється згідно маршрутних графіків, затверджених рішенням міської ради.
Догляд за деревами і чагарниками здійснюється протягом року і
включає: боротьбу з бур’янами, обрізку аварійних дерев та дикорослих кущів, обробку дупел і механічних пошкоджень, формування крон дерев і чагарників.
Планується виконати роботи по обрізанню та зрізанню аварійних дерев, дикорослих кущів по вулицях та скверах міста.
Формувальну обрізку крони дерев планується провести в осінній та весняний періоди по таким вулицям: вул.. Т.Шевченка – 200шт.
Зрізання дерев планується провести по таким вулицям міста: вул.. Набережна – 5 шт., вул.. Гетьмана Виговського – 30 шт.
У місті налічується 33 контейнерні майданчики, на яких розміщено 128 контейнерів. Якість послуг у сфері поводження з ТПВ є недостатнім. Невпорядковано 11 майданчиків, потребують заміни 15 контейнерів. Рівень охоплення ними населення, що проживає у приватних будинках, є низьким і складає 10-30 %, що не дозволяє забезпечити приватний сектор необхідною кількістю контейнерів для збору ТПВ.
Протягом II та III кварталів 2018 року планується облаштувати 15 нових контейнерних майданчиків з 45 контейнерами для збору твердих побутових відходів та огорожі.
Індикатором критеріїв сприятливого для життєдіяльності людини навколишнього середовища є стан так званих “зелених легенів міста”.
Кількість “зелених легень” міста скорочується: частина зелених насаджень зноситься під час будівництва об’єктів, частина по-варварськи пошкоджується.
На сьогодні сфера утримання зелених насаджень – це важлива соціальна галузь, з багатьма проблемами, які останнім часом особливо загострилися. На території міста розташовано 2 парки.
Основним завданням відділу «Зеленого господарства» в КП «Овруч» є:
– утримання в належному стані парків, скверів, зелених насаджень вздовж бульварів, вулиць та інших зелених насаджень загального користування, здійснення всього комплексу робіт по озелененню, догляду за зеленими насадженнями та їх охороні і захисту на закріпленій за Підприємством території;
– догляд за квітниками полягає у влаштуванні квітників із однолітників з усіма видами супутніх робіт (поливання, прополювання, розпушення грунту, прищіпка і видалення суцвітів, що відцвіли, прибирання стебел з квітників, штикування на зиму, захист від хвороб і шкідників, стрижка килимових рослин, розкриття багаторічних квітів з прибиранням сміття, підживлення, підв’язування рослин та укриття їх на зиму).
Загальна площа догляду за клумбами міста становить – 1983,68 м. кв. Санітарне та художнє обрізання кущів та стандартних дерев загальною площею 551 м. кв.
Крім утримання зелених насаджень в парках і скверах, які знаходяться на балансі комунального підприємства, необхідно провести відновлення освітлення, ремонт пішохідних доріжок, огорожі, додатково встановити лави та урни.
Протяжність освітлювальних мереж Овруцької ОТГ складає 58,957 км, де встановлено на вулицях, провулках, парках, площах міста 832 світлових точок на світлодіодних лампах потужність 10w.
Основними завданнями відділу з обслуговування об’єктів освітлення та доріг є:
- першочергове освітлення вулично-шляхової мережі населених пунктів, аварійно небезпечних ділянок доріг, пішохідних переходів, доріг із насиченим автомобільним рухом та території об’єктів установ і організацій, які забезпечують життєдіяльність населення;
- забезпечення утримання та обслуговування мереж вуличного освітлення;
Зливова каналізація, водопровідні мережі, мережі освітлення, паркове, дорожнє господарство та площі міста потребують капітального ремонту, реконструкції.
На сьогодні існуючий парк машин і механізмів по комунальних підприємствах перебуває у незадовільному стані і не відповідає сучасним вимогам.
Комунальним підприємством «Овруч» збирання ТПВ відбувається за контейнерною схемою, згідно графіків вивезення сміття та спеціальними автомобілями та технікою, благоустрій та впорядкування території тощо.
Для надання послуг підприємства мають матеріально-технічне забезпечення, яке також потребує оновлення.
Транспортний парк підприємства КП «Овруч»:
– ЗІЛ-431412, КО-431, державний номерний знак АМ52-92АМ, 1991 року випуску, 100% амортизаційний знос;
– ЗІЛ-130, КО-425, державний номерний знак АМ79-16ВС, 1986 року випуску, амортизаційний знос – 99%;
– ГАЗ-53М, державний номерний знак АМ 35-18ВС, 1986 року випуску, амортизаційний знос – 98%;
– ГАЗ-53М, державний номерний знак АМ 38-83 АК, 1986 року випуску, амортизаційний знос – 98%;
– САЗ-3507, державний номерний знак АМ 38-79 АК, 1988 року випуску, амортизаційний знос – 98%;
– ГАЗ КО-503 (бочка), державний номерний знак АМ 39-55 ВС, 1991 року випуску, амортизаційний знос – 99%;
– МАЗ-5551, державний номерний знак АМ 35-19 ВС, 1992 року випуску, амортизаційний знос – 100%;
– трактор Т-40, державний номерний знак 14605АМ, 1986 року випуску, амортизаційний знос – 100%;
– трактор Т-25, державний номерний знак 14604АМ, 1986 року випуску, амортизаційний знос – 100%;
– трактор МТЗ-320, державний номерний знак 14601 АМ, 2014 року випуску;
– трактор МТЗ-82.1, державний номерний знак 15578 АМ, 2016 року випуску;
– міні навантажувач JCB – 225, державний номерний знак 15576 АМ, 2015 року випуску;
– трактор Т-150 К, державний номерний знак 14604АМ, 1992 року випуску;
– екскаватор ЕО-2621, державний номер 14606 АМ, 1992 року випуску.
В господарському віданні КП «Водоканал» знаходяться наступні одиниці транспорту:
– вантажний автомобіль ГАЗ-53, державний номер АМ 35-14 ВС, 1993 року випуску;
– автокран КС-3575 А, державний номер АМ 3958 ВС, 1992 року випуску;
– асинезаційна машина КО-503, державний номер АМ 35-16 ВС, 1990 року випуску;
– легковий автомобіль ГАЗ-3110, державний номер АМ 3517 ВС, 2001 року випуску;
– легковий автомобіль ВАЗ-21061, державний номер АМ 39-57 ВС, 1995 року випуску;
– трактор ЮМЗ-6, державний номер 14608 АМ, 1992 року випуску;
– трактор Т-40 М, державний номер 10189 АЕ, 1996 року випуску;
– фургон пасажирський ГАЗ-5312, державний номер АМ 2323 АК, 1989 року випуску;
– екскаватор-навантажувач JCB 3 CX SITEMASTER, державний номер 66945АА, 2017 року випуску.
А також каналопромивочна установка високого тиску, апарат тиску, пересувна компресорна станція, установка для проколу грунту.
В господарському віданні КП «Відродження» знаходяться наступні одиниці транспорту:
– екскаватор-навантажувач JCB 3 CX SITEMASTER, державний номер 66945АА, 2017 року випуску.
У господарському віданні КП «Гарне місто» знаходяться наступні одиниці транспорту:
- автомобіль ИЖ-2715, фургон, державний номерний знак АМ 06-08 АТ, 2008 року випуску;
- автовишка телескопічна АГП-22 ЗІЛ-130, державний номерний знак АМ 3954 ВС, 1996 року випуску;
- автомобіль FAWCA 1031, державний номерний знак АМ 6832 СА, 2012 року випуску, придбаний у грудні 2016 року;
- трактор ЮМЗ-6, номерний знак 14610 АМ, 1992 року випуску;
- автомобіль-фургон УАЗ-3962, номерний знак АМ 25-21 АТ, 2000 року випуску;
- екскаватор ЕО-2625, номерний знак 14607 АМ, 1992 року випуску.
З метою належного утримання об’єктів комунального господарства, задоволення потреби мешканців міста, мінімально необхідно придбання 9 од. техніки. Для цього необхідно понад 10 млн. грн.
З метою покращення своєчасної та ефективної роботи по збиранню та вивезенню твердих побутових відходів з територій об’єктів благоустрою, а також надання послуг з обслуговування вуличного освітлення, обрізання дерев тощо та зменшення витрат людського ресурсу планується придбати наступне обладнання:
– Сміттєвоз, в кількості 2 одиниці, ринковою вартістю 1400000 грн. за одиницю на загальну суму 2800000 грн.;
– Спеціальне авто для прибирання сміття (пилесмок) Johnson НАКО 1200 в кількості 1 одиниці, орієнтованою вартістю – 1000000 грн.;
– Тракторний причіп 2ПТС-4 – 1 одиниця, орієнтованою вартістю – 160000 грн.;
– Ковш фронтальний (МТЗ 320.4) – 1 одиниця, орієнтованою вартістю – 55000 грн.;
– Євроконтейнери б/в пластикові в кількості 80 одиниць, орієнтованою вартістю 4000 грн. за одиницю на загальну суму – 320000 грн.;
– Урни для сміття з кришкою – 30 одиниць, орієнтованою вартістю 1800 грн/од. на загальну суму – 54000 грн.;
– Станок для заточки цепу (800Вт) – 1 одиниця, орієнтованою вартістю – 3000 грн.
– Вишку телескопічну (ГАЗ 3309) з двухрядною кабіною з кількістю пасажирів 1+4 в кількості 1 одиниці, ринковою вартістю за 1 одиницю – 1450000 грн.
В результаті придбання спецтехніки зміцниться матеріально-технічна база КП «Овруч», підвищиться якість послуг у сфері благоустрою та дорожньо-транспортного господарства в місті, а в майбутньому в населених пунктах територіальних громад, а саме:
– підвищиться рівень якості послуг із благоустрою та санітарної очистки;
– покращиться санітарний стан навколишнього природного середовища, що в свою чергу створить сприятливі умови для життєдіяльності мешканців;
– зменшеншиться шкідливий вплив побутових відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я жителів;
– забезпечить безперебійну роботу спеціалізованого транспорту комунального підприємства;
– забезпечить стабільне виконання завдань з благоустрою територій міста та населених пунктів;
– поліпшиться фінансовий стан комунального підприємства, отримання прибутку та направлення виручених коштів на укріплення матеріально-технічної бази, та розширення спектру наданих комунальних послуг.
З метою вчасного усунення поривів та покращення надання послуг з водопостачання та водовідведення, КП «Водоканал» пропонується придбати техніку:
Вакуумна машина | 2 млн. 300 тис. грн. | |
Автомобіль для транспортування каналопромивочної установки | 300 тис. грн. | |
Всього: | 2 млн. 600 тис. грн. |
З метою належного утримання житлового фонду покращення надання послуг з прибирання прибудинкових територій, додатково необхідно придбати:
– причіп, орієнтовною вартістю 180 тис. грн.;
– фронтальний навантажувач, орієнтовною вартістю 75 тис. грн.
РОЗДІЛ 2. МЕТА ПРОГРАМИ
Мета Програми полягає у реалізації державної політики реформування житлово-комунального господарства, здійснення заходів щодо підвищення ефективності та надійності його функціонування, забезпечення сталого розвитку для задоволення потреб населення і господарського комплексу в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів та стандартів, забезпечення стабільності роботи комунальних підприємств міста відповідно до їх функціональних призначень, виконання зобов’язань з виплати заробітної плати працівникам, забезпечення надійності та безпеки експлуатації будівель, споруд та інженерних мереж шляхом фінансової підтримки господарських суб’єктів які перебувають у комунальній власності Овруцької територіальної.
Для виконання поставлених завдань необхідно розробити механізми стимулювання створення ОСББ, сприяти розвитку конкурентного середовища на ринку ЖКГ, залученню в міське господарство інвестиційних надходжень, зокрема на засадах публічно-приватного партнерства для вирішення проблемних питань.
Передбачається здійснення заходів Програми в таких сферах:
– утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, у тому числі проведення реконструкції застарілого житлового фонду;
– надання послуг з вивезення побутових відходів;
– надання послуг у сфері обслуговування вуличного освітлення;
– надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення;
– надання послуг з утримання зливової каналізаційної мережі;
– ремонт приміщень, будинків, споруд;
– благоустрій населених пунктів;
– утримання та ремонт автомобільних доріг;
– утримання та ремонт внутрішніх та зовнішніх водопровідних мереж;
– покращення благоустрою та поліпшення умов проживання громадян в приватному секторі;
– створення цивілізованої інфраструктури об’єктів комунального та соціального призначення;
– соціальна рівноправність мешканців приватного сектору та задоволення їх потреб у якісних послугах.
РОЗДІЛ 3. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ ТА ЗАСОБИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ЇХ ВИКОНАННЯ
Основними завданнями Програми є:
– узгодження економічних інтересів держави та суб’єктів господарювання;
– забезпечення житлово-комунальними послугами належних рівня та якості відповідно до національних стандартів;
– створення умов для надійного і безпечного надання комунальних послуг;
– стимулювання створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
– створення умов для надійного і безпечного надання житлово-комунальних послуг за доступними цінами, які стимулюють енергозбереження;
– підвищення ефективності використання енергоносіїв та інших ресурсів, радикального зниження енергоємності виробництва, підвищення енергоефективності будинків, створення стимулів та умов для переходу економіки на раціональне використання та економне витрачання енергоресурсів;
– мінімізація техногенного впливу галузі на навколишнє середовище і людину в цілому;
– поліпшення якості управління житлом та комунальною інфраструктурою;
– стимулювання інноваційної, інвестиційної та енергозберігаючої активності суб’єктів господарювання;
– будівництво, ремонт, реконструкція вулично-дорожньої мережі;
– розроблення прозорого механізму формування цін і тарифів на продукцію та послуги підприємств, що проводять діяльність у житлово-комунальній сфері;
– стимулювання інвестиційного процесу та ефективного використання енергетичних і матеріальних ресурсів виробниками та споживачами послуг;
– залучення громадськості до процесів формування житлової політики та реформування житлово-комунального господарства;
– реалізація існуючих та розробка нових проектів з комплексного благоустрою територій населених пунктів.
– забезпечення стабільної роботи комунальних підприємств міської ради відповідно до їх функціональних призначень щодо надання мешканцям громади належних послуг.
Шляхи розв’язання проблем передбачають наступне:
- Розраховувати та затверджувати побудинкові тарифи на послуги з управління багатоквартирними будинками, утримання будинків, споруд та прибудинкових територій згідно з чинним законодавством.
2021-2023 рр. | Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області |
- Продовжити роботу з організації проведення загальних зборів мешканців житлових будинків щодо створення ініціативних груп ОСББ/ОСН та роз’яснення переваг створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків і передачі будинку на баланс ОСББ.
Постійно Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області
- Забезпечити беззбиткове функціонування підприємств житлово-комунального господарства міста за рахунок затвердження економічно- обґрунтованих тарифів на комунальні послуги з урахуванням інвестиційної складової.
При наявності фінансових можливостей розглядати питання надання дотації житлово-комунальному господарству на відшкодування збитків, а також на відшкодування обсягів заборгованості з різниці в тарифах на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання).
2021-2023 рр. | Комунальні підприємства, відділ житлово- комунального господарства Овруцької міської ради, виконком міської ради |
- З метою оптимізації та поліпшення роботи з обслуговування житлово-комунального господарства міста, підприємств, які надають відповідні послуги, визнані одержувачами бюджетних коштів, відповідно до Порядку надання та використання коштів, затверджених в кошторисі головного розпорядника для відшкодування за виконані роботи, надання фінансування, включаючи дотацію, фінансову підтримку підприємствам комунальної власності, які не мають статусу бюджетної установи, але здійснюють заходи, передбачені місцевими програмами.
2021-2023 рр. | Відділ житлово- комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, виконком міської ради |
- Проводити щорічне аналітичне дослідження щодо оцінювання рівня задоволення жителів ОТГ якістю надання житлово-комунальних послуг із залученням коштів різних джерел фінансування.
2021-2023 рр. | Міська рада, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради |
- Проводити комплексне інформування населення про значні події в місті, рішення міської ради у сфері ЖКГ, для залучення громадян в систему реформування ЖКГ, створення ОСББ, ОСН, інформування населення про стан оплати за житлово-комунальні послуги.
Постійно | Міська рада, відділ житлово-комунального
господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради |
- Провести інвентаризацію об’єктів зовнішнього освітлення, діючих кладовищ, парків, зелених зон загального користування, необхідних обсягів робіт та обсягів фінансування для приведення в належний стан.
2021-2023 рр. | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродженнч» Овруцької міської ради, відділ житлово -комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради Житомирської області |
- Залучення до виконання Програми самих мешканців приватного сектору без особливих матеріальних вкладень. Кожен мешканець повинен мати договір на вивіз твердих побутових відходів та своєчасно виконувати прибирання прилеглої до домоволодіння території, а також благоустроювати її.
2021-2023 рр. | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради Житомирської області |
- Забезпечити впровадження гуманних методів регулювання чисельності безпритульних тварин на території міста, утримання та обслуговування тимчасового притулку для тварин, проведення вацинації, стерилізації тварин
2021-2023 рр. | КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради Житомирської області |
- Проводити роботи з утримання, ремонту, реконструкції існуючих об’єктів благоустрою та утримання зелених насаджень міста згідно з технологічними картами та висадка зелених насаджень з урахуванням змін клімату.
2021-2023 рр. | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради Житомирської області |
- Створення інформаційно-аналітичних баз даних та організація моніторингу всіх діючих систем водопостачання та водовідведення з наступним коригуванням напрямів розвитку. Проведення ремонтів та утримання в належному стані систем водопостачання та водовідведення.
2021-2023 рр. | КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, відділ житлово -комунального господарства благоустрою виконкому Овруцької міської ради |
- Формування єдиної системи моніторингу і контролю за ефективним використанням паливно-енергетичних ресурсів.
2021-2023 рр. | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, відділ житлово – комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області |
- Впровадження енергозберігаючих технологій в житлово -комунальному господарстві.
2021-2023 рр. КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області.
- Проведення ремонтних та інших видів робіт для забезпечення нормального функціонування зовнішніх та внутрішніх водопровідно-каналізаційних мереж, мереж освітлення, доріг, будинків та прибудинкових територій, парків, скверів, площ та інших об’єктів благоустрою.
2021-2023 рр. КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області.
- Виконання робіт, надання послуг з водопостачання сіл, благоустрою територій, охорона та обслуговування будівель (майна) та територій комунальної власності Овруцької міської територіальної громади, надання послуг архіву.
2021-2023 рр. КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області.
- Надання фінансової підтримки комунальним підприємствам для забезпечення нормального функціонування водопровідно-каналізаційного господарства, об’єктів благоустрою та інших напрямків роботи комунальних підприємств Овруцької міської ради.
2021-2023 рр. Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області, Овруцька міська рада
- Оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку.
2021-2023 рр. | КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, Овруцька міська рада |
РОЗДІЛ 4. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок державного, обласного та міського бюджетів, інвесторів та інших джерел.
Фінансування заходів Програми здійснюватиметься у межах видатків, що передбачаються у державному та місцевому бюджетах головними розпорядниками коштів, відповідальними за її виконання. Обсяг бюджетних коштів визначається щороку, виходячи з фінансової можливості бюджету.
РОЗДІЛ 5. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПРОГРАМИ
Реалізація Програми дозволить:
– підвищити рівень і якість житлово-комунальних послуг, забезпечити надійну роботу інженерних систем життєзабезпечення;
– забезпечити господарську самостійність підприємств житлово-комунального господарства, їх відповідальність за якість обслуговування населення;
– поліпшити санітарну, епідемічну та екологічну ситуацію в Україні;
– зменшити нераціональні витрати матеріальних і енергетичних ресурсів, створити економічний механізм стимуляції економії паливно-енергетичних ресурсів;
– мінімізувати технологічний вплив ЖКГ на навколишнє середовище і людину в цілому;
– залучити додаткові інвестиції надходження на вирішення проблемних питань у міському господарстві;
– стимулювати розвиток ОСН та ОСББ, створення ОСББ в будинках комунальної власності;
– розвивати конкурентне середовище на ринку житлово-комунальних послуг.
РОЗДІЛ 6. КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ
Контроль за виконанням цієї Програми покласти на постійні комісії міської ради: з питань містобудування, житлово-комунального господарства, благоустрою, землекористування, екології, розвитку аграрно-промислового комплексу та сільських територій, з питань бюджету, комунальної власності та соціально-економічного розвитку.
Виконкому міської ради, відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Овруцької міської ради, керівникам КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області забезпечити безумовне виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки та щомісячно інформувати міську раду про хід її виконання.
Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється у встановленому законодавством порядку.
Додаток 1
до Програми реформування
та розвитку житлово – комунального
господарства Овруцької ОТГ
на 2021-2023 роки
ПАСПОРТ
програми реформування та розвитку житлово-комунального
господарства Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки
Програму затверджено рішенням міської ради від ______2020 р. № ____.
Розробник Програми – відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради.
Відповідальні виконавці: Овруцька міська рада, КП «Овруч» Овруцької міської ради» Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради.
Одержувачі бюджетних коштів – КП «Овруч» Овруцької міської ради» Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради.
Термін виконання – 2021-2023 роки.
Джерела фінансування: міський бюджет, Житомирський обласний бюджет, Державний бюджет, кошти Фонду Регіонального розвитку.
Орієнтовні обсяги фінансування на 2021-2023 роки – в межах фінансових можливостей.
Додаток 2
до Програми реформування
та розвитку житлово – комунального
господарства Овруцької ОТГ
на 2021-2023 роки
ПОРЯДОК
надання та використання коштів по Програмі реформування та розвитку житлово- комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки
- Загальні положення:
1.1. Цей порядок визначає умови та механізм надання та використання коштів за рахунок міського бюджету підприємствам комунальної власності, які не мають статусу бюджетної установи, але здійснюють заходи, передбачені Програмою реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки (далі- Програма).
1.2.Розпорядниками, одержувачами бюджетних коштів по даній програмі є:
Назва видатків | Назва комунального підприємства- одержувача бюджетних коштів, розпорядника бюджетних коштів |
Капітальний та поточний ремонт житлового фонду | КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області
КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Відродження» Овруцької міської ради Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Овруцька міська рада |
Водопровідно-каналізаційне господарство | КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області
КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Відродження» Овруцької міської ради Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Овруцька міська рада |
Благоустрій | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області
КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Відродження» Овруцької міської ради Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Овруцька міська рада |
Видатки на проведення робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області
КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Відродження» Овруцької міської ради Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Овруцька міська рада |
Природоохоронні заходи | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області
КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Відродження» Овруцької міської ради Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Овруцька міська рада |
Капітальні вкладення, капітальні видатки | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області
КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Відродження» Овруцької міської ради Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Овруцька міська рада |
Фінансова підтримка комунальних підприємств Овруцької міської ради на поточні та капітальні видатки | Комунальні підприємства
Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради |
Головний розпорядник коштів (Відділ житлово- комунального господарства , Овруцька міська рада) може безпосередньо заключати договори з сторонніми підприємствами для виконання заходів Програми у відповідності до затвердженого в установленому порядку кошторису .
Обслуговування сільських територій (водопровідно- каналізаційне господарство, благоустрій та інші напрямки передбачені даною Програмою) здійснює КП «Овруч» та КП «Відродження» Овруцької міської ради та відділ житлово-комунального господарства Овруцької міської ради .
1.2. Дія цього Порядку поширюється на головного розпорядника коштів та суб’єктів господарювання, які в установленому законодавством порядку отримали відповідне фінансування на виконання заходів Програми.
1.3. Джерелом фінансування є кошти міського бюджету.
1.4. Головним розпорядником бюджетних коштів є Відділ житлово-комунального господарства Овруцької міської ради або Овруцька міська рада. Одержувачі коштів підпорядковані відділу житлово- комунального господарства Овруцької міської ради.
1.5. Одержувачами бюджетних коштів є комунальні підприємства, які не мають статусу бюджетної установи, але здійснюють заходи, передбачені місцевими програмами.
1.6. Фінансування, відшкодування витрат за виконані роботи підприємствам за рахунок бюджетних асигнувань надається відповідно до рішень міської ради, затвердженого кошторису доходів та видатків, в межах відповідних бюджетних призначень на відповідний рік з метою фінансової підтримки, запобігання банкрутству, підвищення платоспроможності, оздоровлення фінансового стану підприємств, забезпечення їх ефективної господарської діяльності та підвищення конкурентоспроможності продукції (робіт, послуг) у відповідності до укладених договорів між комунальними підприємствами та відділом житлово- комунального господарства Овруцької міської ради.
1.7. Фінансування надається одержувачам бюджетних коштів на рахунки відкриті в управлінні Державної казначейської служби на оплату рахунків за виконані роботи при підрядному способі виконання робіт, для отримання заробітної плати та інших витрат при виконанні робіт господарським способом, а також на відшкодування за виконані роботи на підставі актів виконаних робіт (наданих послуг) у відповідності до укладених договорів. Відшкодування за виконані роботи (надані послуги) здійснюється шляхом перерахування коштів з рахунків комунальних підприємств відкритих в управлінні Державної казначейської служби на рахунки підприємств відкриті в установах банків.
1.8. Надання фінансової підтримки комунальним підприємствам надається на підставі обгрунтованого подання головного розпорядника бюджетних коштів.
Фінансова підтримка комунальних підприємств спрямовується на:
– придбання предметів, матеріалів, обладнання, інвентарю, предметів довгострокового використання, оплата робіт, послуг для стабільної роботи комунальних підприємств та забезпечення надійності та безпечності експлуатації внутрішніх і зовнішніх інженерних мереж (водопровідно- каналізаційних мереж , доріг та тротуарів тощо);
– проведення робіт з підготовки підприємств та житлового фонду комунальної власності до осінньо-зимового періоду;
– забезпечення освітлення вулиць ;
– виконання зобов’язань по виплаті заробітної плати;
– розрахунки за спожиті енергоносії;
– оплату податків та зборів, послуг тощо;
– проведення технічної інвентаризації комунального майна;
– повірку та придбання будинкових приладів обліку;
– придбання малоцінних технічних засобів, інструментів, спецодягу, тощо;
– подолання наслідків стихії, надзвичайних ситуацій та аварій.
– зміцнення матеріально-технічної бази підприємств;
– покращення якості послуг;
– видатки щодо зменшення енерговитрат за рахунок: встановлення енергозберігаючого обладнання, лічильників, дверей, вікон тощо, придбання та повірки приладів обліку, зокрема і побудинкових.
Фінансова підтримка надається головним розпорядником коштів одержувачам бюджетних коштів шляхом надання трансфертів підприємствам за рахунок загального та спеціального фонду міського бюджету на рахунок відкритий в управлінні ДКСУ на цілі визначені планом використання бюджетних коштів.
Контроль за цільовим використанням коштів здійснює головний розпорядник бюджетних коштів (відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради)
- Розгляд питання про надання фінансування на виконання Заходів до Програми.
2.1. Для одержання фінансування, підприємства (далі – заявники) подають головному розпоряднику:
– звернення, у якому зазначають підстави для проведення фінансування, а також мету його використання;
– обґрунтування необхідності здійснення фінансування на заходи та перелік обладнання та інших товарно-матеріальних цінностей, що планується придбати за рахунок бюджетних коштів;
Копії документів засвідчуються підписом та скріплюються печаткою.
2.2. Одержувач бюджетних коштів використовує їх на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі головного розпорядника коштів на відповідний рік.
2.3. У випадку зменшення (збільшення) бюджетних призначень підприємству, головний розпорядник бюджетних коштів здійснює відповідні коригування суми фінансування, одержувач вносить відповідні зміни до плану використання бюджетних коштів.
2.4. Закупівля товарів, за рахунок бюджетних коштів, здійснюється в установленому законом порядку. Попередня оплата таких товарів здійснюється з урахуванням положень бюджетного законодавства.
2.6. Відкриття рахунків, реєстрація, облік юридичних та фінансових зобов’язань, проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюється у порядку, встановленому Державною казначейською службою України.
2.7. Складання та подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
2.8. Щомісячно, не пізніше 20 числа місяця підприємство – одержувач коштів надає головному розпоряднику бюджетних коштів звіт про фактичне використання бюджетних коштів в розрізі виконаних робіт та наданих послуг та підтвердні документи (акти виконаних робіт, наданих послуг тощо).
- Прикінцеві положення
3.1. Контроль за цільовим використанням бюджетних коштів (відповідність до плану використання) здійснює головний розпорядник бюджетних коштів, відповідальний – відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради.
3.2. Відповідальність за нецільове використання бюджетних коштів несуть одержувачі коштів відповідно до чинного законодавства.
Додаток 3
до Програми реформування
та розвитку житлово – комунального
господарства Овруцької ОТГ
на 2021-2023 роки
ЗАХОДИ
щодо виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2023 роки
Перелік заходів Програми | Термін виконання заходу | Виконавці | Орієнтовні обсяги фінансування, тис. грн. | |
Джерела фінансування | 2021 -2023 рр. | |||
Благоустрій
-прибирання вулиць, тротуарів, проїздів, парків, скверів, сміттєзвалищ тощо; – поточний ремонт та обслуговування вуличного освітлення, ремонт колодязів ливневої каналізації , роботи по озелененню, встановлення турнікетів, знаків, ремонт об’єктів благоустрою (доріг, проїздів, під’їздів від вулиць, тротуарів, парків скверів тощо); – придбання предметів, матеріалів, інвентарю, придбання транспортних засобів, автомобілів, приладів, машин , механізмів, верстатів, виробничого та невиробничого обладнання ( в тому числі ігрового обладнання), бурового устаткування, інструментів та запчастин до них, придбання багаторічних насаджень, рослин, оргтехніки та комп’ютерної техніки тощо для обслуговування об’єктів благоустрою; – проведення ремонтів транспортних засобів, автомобілів, приладів, машин , механізмів, верстатів, виробничого та невиробничого обладнання; – послуги з відлову собак та витрати по укладених додаткових договорах на проведення відлову та стерилізації, вакцинації тварин тощо) |
2021 -2023 рр.
|
Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради, КП «Проектувальник» Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради) Овруцька міська рада Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради |
Міський бюджет,
Житомирський обласний бюджет (в межах фінансових можливостей) |
В межах кошторисних призначень |
Виконання ремонтних,
будівельних робіт, реконструкції та утримання автомобільних доріг |
2021 -2023 рр. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради КП «Проектувальник» Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради) Овруцька міська рада Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою комунальні підприємства |
Міський бюджет
(в межах фінансових можливостей) Інші джерела |
В межах кошторисних призначень |
– Проведення ремонтних робіт по внутрішніх і зовнішніх водопровідних мережах
– Обслуговування водопровідних мереж, колодязів, бюветів – Придбання предметів, матеріалів, інвентарю, обладнання, в тому числі придбання транспортних засобів, автомобілів, приладів, машин, механізмів, верстатів, виробничого та невиробничого обладнання, бурового устаткування, інструментів та запчастин до них, оргтехніки та комп’ютерної техніки, оплата електроенергії, заробітна плата працівників тощо для обслуговування водопровідно- каналізаційного господарства |
2021 -2023 рр. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради КП «Проектувальник» Овруцької міської ради, , КП «Відродження» Овруцької міської ради) Овруцька міська рада
Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради |
Міський бюджет, Житомирський обласний бюджет інші джерела (в межах фінансових можливостей) | В межах кошторисних призначень |
Проведення інших заходів по житлово- комунальному господарству (охорона та обслуговування будівель (майна) та їх територій комунальної власності Овруцької міської територіальної громади тощо) | 2021 -2023 рр. | Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради
|
Міський бюджет, інші джерела (в межах фінансових можливостей) | В межах кошторисних призначень |
Проведення капітального ремонту
по об’єктах житлового фонду |
2021 -2023 рр. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради КП «Проектувальник» Овруцької міської ради, , КП «Відродження» Овруцької міської ради) Овруцька міська рада Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради |
міський бюджет
(в межах фінансових можливостей) |
В межах кошторисних призначень |
Проведення робіт з заміни вікон, дверей, ремонтів освітлення, заміні лічильників у під’їздах та інших капітальних та поточних робіт по житловому фонду | 2021 -2023 рр. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради КП «Проектувальник» Овруцької міської ради, , КП «Відродження» Овруцької міської ради) Овруцька міська рада Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою комунальні підприємства |
міський бюджет
(в межах фінансових можливостей) |
В межах кошторисних призначень |
Проведення природоохоронних заходів | 2021 -2023 рр. | Овруцька міська рада
Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою, комунальні підприємства |
Міський бюджет | В межах кошторисних призначень |
Капітальні вкладення: будівництво, реконструкція та технічне переоснащення по об’єктах благоустрою, дорожнього, водопровідно- каналізаційного, житлового господарства, | 2021 -2023 рр. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради КП «Проектувальник» Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради) Овруцька міська рада Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою комунальні підприємства |
Міський бюджет,
Житомирський обласний бюджет, Кошти Фонду регіонального розвитку, Державний бюджет (в межах фінансових можливостей) |
В межах кошторисних призначень |
Забезпечення діяльності трудового архіву (надання фінансової підтримки на оплату праці, утримання приміщення та інші витрати) | 2021 -2023 рр. | КП «Проектувальник»
Відділ житлово- комунального господарства, благоустрою, комунальні підприємства Овруцька міська рада |
Міський бюджет, інші бюджети, інші позабюджетні кошти | В межах кошторисних призначень |
Надання фінансової підтримки комунальним підприємствам | 2021 -2023 рр. | Відділ житлово- комунального господарства, благоустрою, комунальні підприємства
Овруцька міська рада |
Міський бюджет | В межах фінансових можливостей |
Нагородження кращих підприємств галузі «Житлово-комунальне господарство», визначених під час проведення оцінки результатів їх роботи відповідно до Порядку, затвердженого виконкомом міської ради | 2021 -2023 рр. | Овруцька міська рада
Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою комунальні підприємства |
Міський
бюджет (в межах фінансових можливостей) |
В межах кошторисних призначень |
Оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку | 2021р. | Комунальні підприємства
(КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області) Овруцька міська рада Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради |
Міський бюджет
(в межах фінансових можливостей), Інші джерела, не заборонені законодавством |
В межах фінансових можливостей (кошторисних призначень) |
Секретар ради І. М. Дєдух
- 23.09.2020
- 136 просмотров