• Главная
  • Міська рада
  • Рішення №1498 від 25.10.2022 року “Про затвердження Положення про відділ бухгалтерського обліку, консолідованої звітності та комунальної власності виконавчого комітету Овруцької міської ради”

Рішення №1498 від 25.10.2022 року “Про затвердження Положення про відділ бухгалтерського обліку, консолідованої звітності та комунальної власності виконавчого комітету Овруцької міської ради”

У К Р А Ї Н А

Овруцька міська рада

Р І Ш Е Н Н Я

Тридцята  сесія                                                                  VІІI скликання

від 25 жовтня 2022 року    № 1498

Про затвердження Положення
про відділ бухгалтерського обліку,
консолідованої звітності та комунальної
власності виконавчого комітету

Овруцької міської ради

Керуючись частиною 4 статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

В И Р І Ш И Л А:

Затвердити Положення про відділ бухгалтерського обліку, консолідованої звітності та комунальної власності виконавчого комітету Овруцької міської ради згідно з додатком №1.

 

Овруцький міський голова                                                           Іван КОРУД

  ДОДАТОК №1
до рішення 30 сесії міської ради
VІІI скликання

                                                                            від 25.10.2022 року № 1498

ПОЛОЖЕННЯ

про відділ бухгалтерського обліку, консолідованої звітності та комунальної власності виконавчого комітету Овруцької міської ради

РОЗДІЛ 1. Загальні положення

1.1. Відділ бухгалтерського обліку, консолідованої звітності та комунальної власності виконавчого комітету Овруцької міської ради (далі відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Овруцької міської ради, що підпорядковується заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради виконавчого комітету Овруцької міської ради та Овруцькому міському голові.

1.2. У своїй діяльності відділ керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями Овруцької міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

1.3. Відділ не має статусу юридичної особи, не має рахунків в банках і Державній казначейській службі України, не має штампів і печаток; реорганізація, ліквідація відділу проводиться за відповідним рішенням міської ради.

1.4. На посади начальника та спеціалістів відділу призначаються особи, що мають вищу профільну освіту. На посади спеціалістів з питань комунальної власності та юридичних питань можуть призначатися особи, що мають іншу вищу освіту.

Усі працівники відділу приймаються і звільняються з посад міським головою в порядку, передбаченому чиним законодавством України.

1.5. Структура, чисельність працівників та положення про відділ затверджується рішенням Овруцької міської ради.

РОЗДІЛ 2. Завдання   відділу

Основним завданням відділу є реалізація положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» – забезпечення  ведення бухгалтерського обліку та подання фінансової звітності, проведення операцій з виконання державного та місцевих бюджетів і складання фінансової звітності про виконання бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства, а також реалізація повноважень Овруцької міської ради у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження комунального майна, управління об’єктами міської комунальної власності.

Відділ відповідно до покладених на нього завдань:

2.1. Веде бухгалтерський облiк вiдповiдно до нацiональних положень (стандартiв) бухгалтерського облiку в державному секторi, а також iнших нормативно-правових актів  щодо ведення бухгалтерського облiку,  в тому числi з використанням унiфiкованої автоматизованої системи бухгалтерського облiку та звітності.

2.2. Складає на пiдставi даних бухгалтерського облiку фiнансову та бюджетну звiтнiсть, а також державну статистичну, зведену та iншу звiтнiсть (декларацiї) у порядку, встановленому законодавством.

2.3. Здiйснює поточний контроль за:

– дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, їх реєстрацiї в органах Державної казначейської служби та здiйсненням платежiв вiдповiдно до взятих бюджетних зобов’язань;

– правильнiстю зарахування та використання власних надходжень;

– веденням бухгалтерського облiку, складанням фiнансової та бюджетної звiтностi, дотриманням бюджетного законодавства та нацiональних положень (стандартiв) бухгалтерського облiку в державному секторi, а також iнших нормативно-правових актiв щодо ведення бухгалтерського облiку.

2.4. Своєчасно подає звітність.

2.5. Своєчасно та у повному обсязi перераховує податки i збори (обов’язковi платежi) до вiдповiдних бюджетів.

2.6. Забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актiв щодо:

– використання фiнансових, матерiальних (нематерiальних) та iнформацiйних ресурсiв пiд час прийняття та оформлення документiв щодо проведення господарських операцiй;

– проведення iнвентаризацiї основних засобів, необоротних активiв, товарно-матерiальних цiнностей, документiв, розрахункiв та iнших статей балансу.

2.7. Проводить аналiз даних бухгалтерського облiку та звiтностi, щодо причин зростання дебiторської та кредиторської заборгованостi, розробляє та здiйснює заходи щодо стягнення дебiторської та погашення кредиторської заборгованостi, органiзовує та проводить роботу зі списання вiдповiдно до законодавства.

2.8. Забезпечує:

– дотримання порядку проведення розрахункiв за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетнi кошти;

– достовiрнiсть та правильнiсть оформлення iнформацiї, включеної до реєстрiв бюджетних зобов’язань та бюджетних фiнансових зобов’язань;

– повноту та достовiрнiсть даних пiдтвердних документiв, якi формуються та подаються в процесi казначейського обслуговування;

– зберiгання, оформлення та передачу до архiву оброблених первинних документiв та облiкових регiстрiв, якi є пiдставою для вiдображення у бухгалтерському облiку операцiй та складення звітності.

2.9. Бере участь у роботi з оформлення матерiалiв щодо нестачi, крадіжки майна, псування активiв.

2.10. Розробляє та забезпечує здiйснення заходiв щодо дотримання та пiдвищення рiвня фiнансово-бюджетної дисциплiни її працівників.

2.11. Здійснює заходи щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під  час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства.

2.12. Від імені Овруцької міської ради здійснює управління майном комунальної власності Овруцької міської  територіальної громади.

2.13. Проводить організаційні заходи щодо управління майном комунальної власності Овруцької міської територіальної громади  в межах, визначених законодавством про місцеве самоврядування.

2.14. Здійснює повноваження щодо приватизації майна, що перебуває у комунальній власності, згідно з рішеннями міської ради та відповідно до чинного законодавства.

2.15. Проводить організаційні заходи щодо надання в оренду об’єктів комунальної власності фізичним та юридичним особам.

2.16.  Розробляє та подає на розгляд міської ради проекти рішень про передачу в оренду майна комунальної власності та методики розрахунку орендної плати за його користування, типового договору оренди.

2.17. Організовує проведення аукціонів на право укладання договорів оренди комунального майна.

2.18. Здійснює контроль за надходженням орендної плати відповідно до укладених договорів оренди.

2.19. Забезпечує контроль за виконанням умов договорів оренди, ефективним використанням орендованого комунального майна.

2.20. Веде квартирний облік та здійснює оформлення документів на виділення жилої площі.

2.21. Веде матеріали житлово-побутової комісії, конкурсної комісії з питань оренди комунального майна та матеріалів робочої групи з питань розміщення зовнішньої реклами.

2.22.  Видає дозволи  на розміщення об’єктів зовнішньої реклами.

2.23. Подає (виключно на підставі рішення сесії) документи для проведення державної реєстрації у разі взяття на облік безхазяйного нерухомого майна та отримання відповідних витягів з реєстру.

2.24. Формує та подає на затвердження міської ради перелік об’єктів комунальної власності міської територіальної громади, які підлягають продажу або оренді.

2.25. Формує реєстр майна комунальної власності громади.

2.26. Розробляє та вносить пропозиції щодо ефективності використання майна комунальної власності.

2.27. Розглядає заяви про приватизацію майна, що перебуває у комунальній власності, та подає пропозиції на розгляд профільної комісії міської ради.

2.28. Готує  та виносить на розгляд міської ради проекти рішень щодо приватизації комунального майна та перелік об’єктів, що підлягають приватизації.

2.29. Організовує та здійснює продаж комунального майна у процесі його приватизації.

2.30. Забезпечує своєчасне надходження коштів, одержаних від приватизації комунального майна до міського бюджету.

2.31.  Здійснює контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу комунального майна протягом зазначеного у них терміну дії таких умов.

2.32. Проводить роботу по оформленню документації для проведення конкурсів з продажу майна в системі «Прозорро».

2.33. Організовує та проводить процедури закупівель (спрощених закупівель).

2.34. Подає (виключно на підставі рішення сесії) документи для проведення державної реєстрації набуття, зміни або припинення обтяження речових прав на об’єкти нерухомого майна та отримання відповідних витягів з реєстру.

2.35. Подає (виключно на підставі рішення сесії) документи для проведення державної реєстрації набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на об’єкти нерухомого майна та отримання відповідних витягів з реєстру.

2.36. Здійснює державну реєстрацію  права власності на об’єкти рухомого майна.

2.37. Аналізує правові, соціальні та інші проблеми, які виникають у процесі управління комунальною власністю, розробляє рекомендації щодо їх розв’язання та вносить відповідні пропозиції голові міської ради.

2.38. Готує відповідні проекти рішень міської ради та її виконавчого комітету щодо передачі, відчуження, концесії, списання комунального майна та приймання об’єктів до комунальної власності міської  територіальної громади відповідно до повноважень.

2.39. Надає консультаційну допомогу іншим підрозділам міської ради та виконавчого комітету з питань управління, приватизації, оренди майна комунальної власності.

2.40. Організовує і здійснює захист інтересів Овруцької міської ради, її виконавчого комітету, інших виконавчих органів ради у судах, у справах, що належать до компетенції відділу.

2.41. Організовує в установленому порядку претензійно–позовну роботу, що належить до компетенції відділу.

2.42. Здійснює контроль за додержанням встановленого порядку ведення договірної роботи.

2.43. Розробляє та проводить заходи щодо запобігання корупційним правопорушенням, а також забезпечує здійснення контролю за їх проведенням.

2.44. Готує матеріали адміністративної комісії при виконкомі міської ради.

2.45. Забезпечує роботу ради, її виконавчого комітету, міського голови, виконавчих органів ради, що не мають у своєму складі служб правового супроводження або осіб, які здійснюють відповідні повноваження або мають юридичну освіту.

2.46. Розглядає та опрацьовує звернення громадян, запити і звернення народних депутатів, депутатів місцевих рад, інших суб’єктів з питань, що належать до компетенції відділу.

2.47. Приймає участь у розробленні відповідних розділів проектів бюджету та програм соціально-економічного розвитку громади з питань, які належать до компетенції відділу.

2.48. Готує проекти рішень ради, рішень виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, що належать до компетенції відділу.

2.49. Приймає участь у засіданнях міської ради, постійних комісій, виконавчого комітету.

2.50. Виконує інші функціональні обов’язки за дорученням міського голови, його заступників, секретаря ради та керуючого справами (секретаря виконавчого комітету).

 

РОЗДІЛ 3. Права відділу

Відділ має право:

3.1. Представляти в установленому  законодавством порядку права та інтереси Овруцької міської ради, її виконавчого комітету, міського голови в органах державної влади,  органах місцевого самоврядування, фондах загальнообов’язкового  державного  соціального    страхування, місцевих судах загальної та спеціальної юрисдикції, вищих спеціалізованих судах, Верховному Суді, та інших підприємствах,  установах, організаціях  незалежно  від  форми власності.

3.2. Встановлювати  обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і
подання  до  бухгалтерської   служби   структурними   підрозділами
первинних  документів  для  їх відображення у бухгалтерському  обліку,  а  також  здійснювати  контроль  за   їх дотриманням.

3.3. Одержувати  від структурних підрозділів та бюджетних установ,  які їй підпорядковані, необхідні відомості, довідки та інші матеріали, а також пояснення до них.

3.4. Вносити міському голові пропозиції щодо удосконалення порядку ведення  бухгалтерського  обліку,  складення звітності,  здійснення    поточного    контролю,   провадження фінансово-господарської діяльності.

3.5. Залучати за погодженням  з міським головою відповідних спеціалістів  для підготовки нормативних  та інших документів, а також для  розробки та здійснення заходів, що проводяться відділом.

3.6. Брати участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчим комітетом, міським головою.

4.5. Брати участь у розгляді матеріалів за наслідками перевірок, ревізій, інвентаризацій, давати правові висновки за фактами виявлених правопорушень.

4.6. Вимагати від керівництва належних умов праці для працівників відділу, підвищення їх кваліфікації.

РОЗДІЛ 4. Керівник відділу

4.1. Начальник відділу-головний бухгалтер підпорядковується міському голові та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради згідно розпорядчих документів щодо розподілу обов’язків.

4.2. Начальник відділу-головний бухгалтер призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до законодавства про працю з урахуванням вимог до професійно-кваліфікаційного рівня, міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

4.3. Прийняття (передача) справ начальником відділу-головним бухгалтером бухгалтерського обліку, консолідованої звітності та комунальної власності   у разі призначення на посаду або звільнення з посади здійснюється після проведення внутрішньої перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності, за результатами якої оформляється відповідний акт.

4.4. Начальник відділу-головний бухгалтер:

4.4.1. Організовує роботу з ведення бухгалтерського обліку та
забезпечує виконання завдань, покладених на бухгалтерську службу;

4.4.2. Здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну відповідальність за виконання завдань відділу, забезпечує раціональний   та ефективний розподіл посадових  обов’язків між працівниками з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та  запобігання  зловживанням під час ведення бухгалтерського обліку;

4.4.3. Погоджує проекти договорів (контрактів),  у тому числі про повну  індивідуальну  матеріальну  відповідальність,  забезпечуючи дотримання   вимог   законодавства   щодо  цільового  використання  бюджетних коштів та збереження майна;

4.4.4. Бере у разі потреби участь в організації та проведенні перевірки    стану бухгалтерського обліку та  звітності  у  бухгалтерських  службах  бюджетних установ, які підпорядковані Овруцькій міській раді (виконавчому органу);

4.4.5. Здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо
відшкодування винними особами  збитків  від   нестач,   розтрат, крадіжок;

4.4.6. Погоджує кандидатури працівників міської ради,  яким  надається право складати та підписувати  первинні  документи  щодо проведення   господарських   операцій,   пов’язаних   з  відпуском (витрачанням) грошових  коштів,  документів,  товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна;

4.4.7. Подає міському голові пропозиції щодо:

– визначення облікової   політики,   зміни   обраної  облікової  політики з урахуванням особливостей діяльності і  технології оброблення облікових даних,  у тому числі системи та форм внутрішньогосподарського (управлінського)  обліку  та  правил документообігу,    додаткової   системи   рахунків   і   регістрів аналітичного  обліку,  звітності  та  контролю  за  господарськими операціями;

– визначення оптимальної  структури  відділу  та чисельності її працівників;

– вибору та впровадження уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності з  урахуванням особливостей діяльності;

– створення умов для належного збереження майна, цільового та ефективного використання фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів;

– визначення джерел погашення кредиторської заборгованості, повернення кредитів, отриманих з державного або місцевого бюджету;

– притягнення до відповідальності  працівників бухгалтерської служби, у  тому числі працівників бухгалтерських служб бюджетних установ, які підпорядковані, за результатами контрольних заходів, проведених   державними органами та підрозділами, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;

– удосконалення порядку здійснення поточного контролю;

– організації навчання  працівників  бухгалтерської  служби,  у тому числі працівників бухгалтерських служб бюджетних установ, які підпорядковані,  з   метою  підвищення  їх професійно-кваліфікаційного рівня;

– забезпечення бухгалтерської    служби    нормативно-правовими актами, довідковими та інформаційними матеріалами щодо ведення бухгалтерського обліку та складення звітності;

4.4.8. Підписує звітність та документи, які є підставою для:

– перерахування податків і зборів (обов’язкових платежів);

– проведення розрахунків відповідно до укладених договорів;

– отримання коштів у готівковій формі через корпоративну картку в касах банків для виплати винагород;

– оприбуткування, передачі та списання рухомого і нерухомого майна  (будинки та споруди, машини та обладнання, транспортні засоби, інструменти, прилади, інвентар, інші основні засоби, малоцінні необоротні матеріальні активи, інші нематеріальні активи);

– проведення інших господарських операцій;

4.4.9. Відмовляє у прийнятті до обліку документів, підготовлених з   порушенням встановлених вимог, а також документів  щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням законодавства, та інформує міського голову про встановлені факти порушення бюджетного законодавства;

4.4.10. Погоджує документи, пов’язані з плануванням та здійсненням видатків фонду заробітної  плати, встановленням посадових окладів і  надбавок працівникам спільно з відділом кадрової роботи виконавчого комітету Овруцької міської ради;

4.4.11. Здійснює контроль за:

–  відображенням у  бухгалтерському  обліку  всіх  господарських операцій, що проводяться міською радою;

– складенням звітності;

– цільовим та ефективним використанням фінансових, матеріальних
(нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів, збереженням майна;

–  дотриманням вимог законодавства щодо оприбуткування, передачі та списання рухомого та нерухомого майна (будинки та споруди, машини та обладнання, транспортні засоби, інструменти, прилади, інвентар, інші основні засоби, малоцінні необоротні матеріальні активи, інші нематеріальні активи) комунальної власності Овруцької міської ради;

– правильністю проведення  розрахунків  при  здійсненні  оплати товарів,  робіт  та  послуг,  відповідністю  перерахованих  коштів обсягам виконаних  робіт,  придбаних  товарів  чи  наданих  послуг  згідно  з  умовами  укладених  договорів,  у  тому числі договорів оренди;

– відповідністю взятих  бюджетних   зобов’язань  відповідним бюджетним   асигнуванням, паспорту бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі) та відповідністю платежів взятим бюджетним зобов’язанням та бюджетним асигнуванням;

– станом погашення та списання відповідно до законодавства дебіторської   заборгованості міської ради та  бюджетних  установ, які їй підпорядковані;

–  додержанням вимог законодавства  під  час  здійснення попередньої оплати товарів, робіт та послуг у разі їх закупівлі за бюджетні кошти;

–  оформленням матеріалів щодо нестачі, крадіжки  майна, псування активів;

–  розробленням та здійсненням заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників бухгалтерської служби;

– усуненням порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів,  проведених державними органами та підрозділами, що уповноважені  здійснювати  контроль  за дотриманням вимог бюджетного законодавства;

– виконанням головними бухгалтерами бюджетних установ, які підпорядковані міській раді (виконавчому органу), функцій з контролю.

4.4.12. Відповідає за організаційне, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення відділу, стан діловодства та обліку;

4.4.13. Організовує підготовку проектів рішень міської ради з питань, віднесених до відання відділу;

4.4.14. контролює виконання рішень міської ради, рішень виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, з питань, віднесених до відання відділу.

4.5. Працiвники відділу бухгалтерського обліку, консолідованої звітності та комунальної власності призначаються на посаду та звiльняються з посади у порядку, встановленому законодавством про працю та пiдпорядковуються начальнику відділу-головному бухгалтеру.

4.6. У разi тимчасової вiдсутностi начальника відділу-головного бухгалтера бухгалтерського обліку та звітності (вiдрядження, вiдпустки, тимчасової втрати працездатностi тощо) виконання його обов’язкiв покладається на головного спеціаліста-бухгалтера цього відділу або іншого спеціаліста відповідно до розпорядження міського голови.

РОЗДІЛ 5. Відповідальність посадових осіб відділу

5.1. Працівники відділу несуть відповідальність за неналежне виконання повноважень, покладених на відділ даним положенням, у порядку, передбаченому чинним законодавством України.

5.2. За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники відділу притягуються до відповідальності згідно чинного законодавства України.

 

РОЗДІЛ 6. Заключні положення

6.1. Покладення на відділ обов’язків, що не належать або виходять за межі його компетенції, не допускається.

6.2. Припинення та реорганізація діяльності відділу здійснюється міською радою у порядку, визначеному чинним законодавством України.

6.3. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.

 

Секретар ради                                                        Віктор КИСІЛЬ

Источник: https://ovruch.in.ua/2022/11/02/rishennya-1498-vid-25-10-2022-roku-pro-zatverdzhennya-polozhennya-pro-viddil-buhgalterskogo-obliku-konsolidovanoyi-zvitnosti-ta-komunalnoyi-vlasnosti-vykonavchogo-komitetu-ovrutskoyi-miskoyi-rady/

  • 02.11.2022
  • 110 просмотров