- Главная
- Міська рада
- Рішення №1819 від 26 листопада 2019 року “Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 14.03.2019 року №1164 «Про затвердження Положення про запровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах комунальної власності Овруцької міської ради»”
Рішення №1819 від 26 листопада 2019 року “Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 14.03.2019 року №1164 «Про затвердження Положення про запровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах комунальної власності Овруцької міської ради»”
У К Р А Ї Н А
Овруцька міська рада Житомирської області
Р І Ш Е Н Н Я
Тридцять шоста сесія VІІ скликання
від 26 листопада 2019 року №1819
комунальної власності Овруцької міської ради»
З метою забезпечення ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів всіма об’єктами комунальної власності Овруцької ОТГ для реалізації заходів, передбачених рішенням міської ради від 25.07.2017 року № 979 «Про приєднання до Європейської ініціативи «Угода мерів», Плану Дій Сталого Енергетичного Розвитку та Клімату, затвердженого рішенням сесії міської ради від 10.10.2018 року № 793, Програмою енергозбереження та енергоефективності Овруцької міської об’єднаної територіальної громади на 2019-2020 роки, затвердженої рішенням сесії міської ради від 25.01.2019 року № 1032 та для повної реалізації заходів, передбачених рішенням міської ради від 14.03.2019 року № 1164 «Про затвердження Положення про запровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах комунальної власності Овруцької міської ради», Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженою Постановою КМУ від 29.09.2019 року № 849, керуючись Законами України «Про енергозбереження», «Про регулювання містобудівної діяльності», “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації засідання постійної депутатської комісії міської ради з питань містобудування, житлово-комунального господарства, благоустрою, землекористування, екології, розвитку аграрно-промислового комплексу та сільських територій, міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Внести зміни до рішення міської ради від 14.03.2019 року №1164 «Про затвердження Положення про запровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах комунальної власності Овруцької міської ради» доповнивши назву рішення та Положення словами «закладах», «та підприємствах», виклавши наступним чином: «Про затвердження Положення про запровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах, закладах та підприємствах комунальної власності Овруцької міської ради».
- У тексті Положення до тексту «будівель бюджетної сфери» додати «та об’єктів комунальної власності» та викласти затверджене Положення у новій редакції (додається).
- Виконкому міської ради, керівникам підприємств, організацій та установ комунальної власності Овруцької ОТГ забезпечити виконання намічених завдань в установлені терміни.
- Звітувати у терміни, передбачені Положенням.
- Контроль за виконанням даного рішення покладається на першого заступника міського голови Гришковця В.М., начальників відділів Овруцької міської ради, відділ економічного розвитку та залучення інвестицій, керівників бюджетних установ, закладів та комунальних підприємств Овруцької міської ради, а також, комісію з питань містобудування, житлово-комунального господарства, благоустрою, землекористування, екології, розвитку аграрно-промислового комплексу та сільських територій.
Міський голова І.Я.Коруд
Додаток до рішення №1819
від 26.11.2019 р.
Положення
про запровадження системи енергетичного менеджменту
в бюджетних закладах, установах та підприємствах комунальної
власності Овруцької міської ради
(далі Положення)
І. Загальні положення
Дане Положення розроблено з метою організації запровадження системи енергетичного менеджменту та системи моніторингу (як складової системи енергоменеджменту) на різних етапах енергоспоживання бюджетними установами та іншими об’єктами комунальної власності Овруцької ОТГ, подальшого проведення аналізу і оцінки ефективності використання енергетичних ресурсів, підготовки та впровадження заходів з підвищення ефективності енергоспоживання, а також залучення фінансування, запровадження системи стимулювання ощадного енергоспоживання.
Положення розроблено відповідно до діючих стандартів з енергозбереження в Україні та встановлює вимоги до керівників та фахівців бюджетних установ та підприємств комунальної власності щодо підтримання та покращення процедур енергетичного моніторингу, що дозволяють впровадити системний підхід для забезпечення постійного підвищення енергетичних параметрів, ефективності використання енергетичних ресурсів та енергозбереження на усіх об’єктах комунальної власності.
Дія цього Положення розповсюджується на бюджетні установи, заклади, комунальні підприємства та відділи міської ради, на балансі та у підпорядкуванні яких знаходяться об’єкти енергозбереження.
Керівники та фахівці бюджетних установ, закладів і комунальних підприємств, що є відповідальними з питань енергозбереження, у своїй діяльності керуються чинним законодавством України, рішеннями виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями міського голови, рішеннями міської ради та цим Положенням.
Відповідальні особи, за недотримання вимог цього Положення, несуть відповідальність, згідно із Законом України “Про енергозбереження” іншими законодавчими актами України.
Всі прилади обліку, за допомогою яких здійснюється контроль споживання енергоносіїв, повинні бути сертифіковані на території України, внесені в реєстр засобів вимірювальної техніки, мати чинне свідоцтво про державну повірку та, згідно з актом, введені в експлуатацію.
ІІ. Поняття і терміни
У даному Положенні терміни та поняття вживаються в наступному змісті:
Бюджетна установа – орган місцевого самоврядування, а також організації, створені міською радою у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок місцевого бюджету.
Комунальні підприємства – підприємства, які діють на основі комунальної власності територіальної громади, створені міською радою з метою забезпечення різних сфер життєдіяльності громади, майно якого закріплюється за ним на праві господарського відання або на праві оперативного управління.
Розпорядники бюджетних коштів – бюджетні установи в особі їх керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов’язань та здійснення видатків з бюджету.
Енергоменеджер об’єкту – особа, призначена відповідальною за збір інформації про стан споживання енергоресурсів об’єктами комунальної власності.
Енергоменеджер галузевого підрозділу – особа, призначена відповідальною за збір інформації про стан споживання енергоресурсів з підпорядкованих певному відділу міської ради бюджетних установ, закладів, підприємств.
Енергоменеджер міськвиконкому – особа, призначена відповідальною за збір інформації про стан споживання енергоресурсів з відділів та підпорядкованих комунальних підприємств (відділ економічного розвитку та залучення інвестицій), а також за впровадження системи енергоменеджменту.
Команда енергоменеджерів – група осіб, які відповідають за ефективне впровадження системи енергоменеджменту та підвищення енергоефективності.
Енергетичний моніторинг – сукупність заходів, спрямованих на безперервне відстеження за споживанням енергоносіїв бюджетними установами, закладами та іншими об’єктами комунальної власності з метою виявлення невідповідностей або порушень.
Результативність – ступінь реалізації запланованих енергоощадних заходів та досягнення запланованих результатів.
Енергоефективність – співвідношення між досягнутими результатами діяльності і обсягами споживання енергії для досягнення цих результатів.
Процес вимірювання – сукупність операцій, які дають змогу визначити значення обсягів використання енергетичних ресурсів.
Форма – документ, до якого вносяться дані за вимогами системи енергоменеджменту. Документ може бути на паперовому та електронному носії.
Запис – форма, до якої внесені результати контролю (заповнена форма).
Інформаційна енергетична картка – документ, в якому надається зведена звітність щодо основних експлуатаційних характеристик та показників конкретного об’єкта споживання енергетичних ресурсів за останні три (або будь-які послідовно обрані три роки) роки.
Енергетичний паспорт – документ, який містить у собі геометричні, енергетичні й теплотехнічні характеристики будівлі, що спроектований або експлуатується, теплоізоляційної оболонки будівлі, та встановлює їх відповідність вимогам нормативних документів і складається за формою, яку наведено у ДБН В.2.6-31:2016 «Теплова ізоляція будівель».
Прилади обліку, за допомогою яких здійснюється контроль за споживанням енергоносіїв на об’єктах комунальної власності Овруцької міської ради, є:
– лічильники газу;
– газові колектори;
– лічильники холодної та гарячої води;
– лічильники теплової енергії;
– лічильники електроенергії;
-термометри для виміру температури зовнішнього та внутрішнього повітря;
-монометри.
Паливо-енергетичні ресурси – сукупність всіх природних і перетворених видів палива та енергії, які використовуються в національному господарстві.
Раціональне використання паливо-енергетичних ресурсів – досягнення максимальної ефективності використання паливо-енергетичних ресурсів при існуючому рівні розвитку техніки та технології і одночасному зниженні техногенного впливу на навколишнє природне середовище.
Ліміти споживання енергоносіїв – це гранична величина витрат паливо-енергетичних ресурсів, розроблена на основі даних про споживання для кожного конкретного об’єкта, величина є динамічною і підлягає корегуванню.
ІІІ. Мета і основні завдання системи енергоменеджменту
Метою системи енергоменеджменту є формування професійних управлінських механізмів та прийняття рішень в сфері енергетичного функціонування міста, які повинні забезпечувати:
- оптимізацію структури споживання енергоресурсів;
- підвищення ефективності використання всіх видів енергоресурсів;
- покращення якості надання енергетичних послуг та можливостей для їх регулювання;
- налагодження енергоефективної експлуатації будівель;
- скорочення викидів парникових газів, розвиток екологічно орієнтованої економіки та підвищення якості життя;
- формування ощадної поведінки у споживачів енергетичних послуг;
- впровадження системи стимулювання ощадного використання енергоресурсів на всіх рівнях управління міста;
- використання бюджетних коштів на придбання енергоресурсів;
- залучення інвестицій у процеси технологічної та енергоефективної модернізації інфраструктури міста.
Для успішного виконання зазначених завдань необхідно забезпечити ефективне функціонування наступних підсистем:
- моніторинг енергоспоживання;
- планування впровадження заходів з підвищення ефективності енергоспоживання;
- залучення джерел фінансування заходів з підвищення ефективності енергоспоживання;
- контроль за ефективністю впровадження заходів з енергозбереження;
- навчання персоналу структурних підрозділів;
- мотивація ощадного енергоспоживання.
3.1. Моніторинг енергоспоживання та впровадження організаційних заходів
Основними задачами підсистеми моніторингу енергоспоживання є:
- вчасне виявлення випадків перевитрат енергоресурсів, аварійних ситуацій та недотримання нормативних умов перебування відвідувачів та персоналу;
- збір даних про фактичне споживання енергоресурсів;
- збір даних про параметри мікроклімату в будівлях;
- аналіз ефективності використання енергоресурсів в порівнянні з аналогічними об’єктами та нормативними значеннями;
- збір даних про фактори, які впливають на рівень споживання енергоресурсів;
- контроль за ефективністю експлуатації будівель і інженерних систем;
- визначення фактичного рівня досягнутої економії в результаті впровадження заходів з підвищення ефективності енергоспоживання;
- формування переліку об’єктів, що потребують першочергового поглибленого аналізу та/або впровадження додаткових заходів з підвищення ефективності енергоспоживання;
- створення підґрунтя для впровадження стимулювання ощадного енергоспоживання шляхом впровадження об’єктивних показників ефективності енергоспоживання.
3.2. Планування впровадження заходів з підвищення ефективності енергоспоживання
В зазначеній підсистемі ключовими завданнями є наступні:
- на основі інформації, отриманої від підсистеми моніторингу, детальний аналіз ефективності енергоспоживання та шляхів її підвищення найбільш енергозатратними об’єктами;
- підготовка технічних завдань на реалізацію проектів з підвищення ефективності енергоспоживання;
- збір та аналіз даних по впровадженню заходів, пов’язаних зі зниженням енергоспоживання (капітальних та поточних ремонтів, реконструкцій тощо) іншими підрозділами.
3.3. Контроль за ефективністю впровадження заходів
Забезпечення ефективності впровадження заходів включає:
– контроль за показниками енергоспоживання до та після реалізації заходів з підвищення ефективності енергоспоживання;
– оцінювання ефективності вкладення коштів в енергоефективні заходи та функціонування системи енергоменеджменту;
– організацію сервісного обслуговування заходів, в тому числі підготовку інструкцій та регламентів для персоналу та сервісних компаній.
3.4. Навчання персоналу, відповідального за ощадне енергоспоживання.
Навчання з питань ощадного енергоспоживання здійснюється:
- в процесі впровадження системи енергетичного менеджменту та періодично;
- після впровадження заходів з підвищення ефективності енергоспоживання.
- 5. Мотивація ощадного енергоспоживання.
Мотивація ощадного енергоспоживання може бути реалізована за рахунок введення рейтингових показників пов’язаних з ефективністю енергоспоживання, що впливають зокрема на:
– грошове забезпечення відповідального персоналу;
- черговість реалізації заходів в окремих будівлях та/чи об’єктах;
- прив’язки виплати винагороди фахівцям, що займаються обслуговуванням об’єкту до досягнених показників економії тощо.
ІV. Структура системи енергетичного менеджменту
Управління ефективним використанням енергоресурсів здійснюється за наступною структурою:
В рамках даної моделі в кожному структурному підрозділі виконавчого комітету, який займає або в підпорядкуванні якого знаходяться будівлі, окремі приміщення за межами муніципальних будівель чи інші об’єкти комунальної сфери, призначається енергоменеджер, який відповідає за енергетичне функціонування відповідного приміщення, будівлі, групи будівель чи об’єкта.
Енергоменеджери щоденно (у робочі дні):
- вносять показники приладів обліку по всіх видах енергоресурсів, які споживають підпорядковані їм об’єкти, в програму для ведення щоденного енергомоніторингу;
- аналізують енергоспоживання підпорядкованих їм об’єктів, за необхідності проводять коригувальні та запобіжні дії для усунення можливих неполадок та несправностей у межах своєї компетенції і повідомляють керівникам та у відділ економічного розвитку та залучення інвестицій про виявлені проблеми;
- проводять роз’яснювальну роботу з працівниками своїх підрозділів для підвищення їх поінформованості щодо шляхів та способів покращення енергетичного функціонування об’єктів та енергоощадної поведінки;
- можуть також надавати пропозиції у відділ економічного розвитку та залучення інвестицій і відповідним керівникам щодо покращення енергетичного функціонування та проведення заходів з підвищення рівня енергоефективності об’єктів, за які вони відповідають.
Енергоменеджер міськвиконкому (відділ економічного розвитку та залучення інвестицій):
- аналізує дані щоденного енергоспоживання всіх приміщень, будівель та інших об’єктів, що включені в систему енергомоніторингу;
- проводить необхідні коригувальні та запобіжні дії у сфері енергозбереження та енергоефективності;
- координує роботу структурних підрозділів виконавчого комітету в сфері енергозбереження та енергоефективності;
- розробляє пропозиції щодо підвищення рівня енергоефективності об’єктів та, за необхідності, готує заявки для участі в державних програмах та проектах міжнародної технічної допомоги;
- організує роботу з підвищення поінформованості мешканців міста та працівників бюджетних установ у сфері енергозбереження та енергоефективності;
- надає необхідні консультації щодо питань енергоефективності та відновних джерел енергії;
- проводить розрахунок базових рівнів енергоспоживання та лімітів на споживання енергоресурсів для всіх бюджетних установ міського підпорядкування.
В процесі розробки лімітів відділ енергоменеджери співпрацюють з фінансовим відділом міськвиконкому.
Про поточний стан справ і результати роботи в сфері енергоефективності та сталого енергетичного розвитку енергоменеджер (відділ економічного розвитку та залучення інвестицій) звітує першому заступнику міського голови та міському голові (за необхідності), а також готує пропозиції щодо впровадження заходів з підвищення енергоефективності в місті.
Перший заступник міського голови контролює роботу відділу економічного розвитку та залучення інвестицій у сфері енергетичного менеджменту, а також, функціонування всієї системи енергоменеджменту загалом, про результати звітує міському голові.
- Впровадження і функціонування системи енергетичного менеджменту
5.1. Порядок впровадження і функціонування системи енергетичного менеджменту
5.1.1. Керівникам бюджетних установ, закладів в термін до 1 квітня 2019 року та директорам комунальних підприємств в термін до 01 грудня 2019 року:
– призначити наказом по бюджетній установі/закладу, комунальному підприємству спеціаліста (для установ, закладів рекомендовано завідувача господарством), тобто, енергоменеджера об’єкта, відповідального за енергозбереження та ведення щоденного енергомоніторингу по кожній підпорядкованій бюджетній будівлі чи об’єкту комунальної власності, включивши ці функції в їх посадові обов’язки;
- визначити особу (осіб), яка зможе виконувати обов’язки енергоменеджера об’єкта у період його відсутності (перебування у відпустці, на лікарняному, у відрядженні або відсутність з інших поважних причин);
- забезпечити енергоменеджера об’єкта комп’ютеризованим робочим місцем з доступом до мережі Інтернет та робочою електронною поштою (або призначити додатково відповідальну особу за внесення даних енергоспоживання в систему енергомоніторингу);
- провести повну інвентаризацію приладів обліку по всіх видах енергоресурсів, які споживають будівлі бюджетної установи/закладу, об’єкти комунальної власності, перевірити справність зазначених приладів. У разі відсутності справних приладів обліку по будь-якому з ресурсів, що споживають підпорядковані будівлі, – у місячний термін провести роботу з встановлення або (за необхідності) ремонту відповідних приладів обліку;
- забезпечити можливість щоденного доступу (у робочі дні) до всіх приладів обліку по всіх будівлях, підпорядкованих бюджетній установі/закладу для енергоменеджера бюджетної установи.
У разі наявності орендарів в будівлях бюджетних установ/ закладів або у випадках, коли до мереж будівлі підключені інші (сторонні) споживачі, вивчити можливість і у місячний термін забезпечити роздільний облік споживання всіх видів енергоресурсів за допомогою приладів обліку по кожному орендарю/ споживачу із наданням енергоменеджеру бюджетної установи/закладу необхідного вільного доступу до приладів обліку.
5.1.2. Зобов’язати енергоменеджерів бюджетних установ/закладів до 01 квітня 2019 року та енергоменеджерів комунальних підприємств до 01 грудня 2019 року:
– завести журнали обліку споживання енергоресурсів по всіх підпорядкованих будівлях/об’єктах (журнали повинні бути прошнуровані, пронумеровані та скріплені печатками відповідної установи або підприємства) за формами, що наведені в Додатку 1 до Положення, по всіх видах енергоресурсів;
Енергоменеджерам установ/закладів, у підпорядкуванні яких є будівлі комунальної власності Овруцької міської ради:
- щоденно (у робочі дні) знімати покази лічильників по всіх видах енергоресурсів (згідно Форм №1, №2 та №3 у Додатку 1 до Положення) та реєструвати їх в журналі.
Покази лічильників обліку використання енергоресурсів по будівлях установ, закладів повинні бути зняті та внесені в журнал в період з 8:00 до 9:30 год.
Покази споживання теплової енергії необхідно подавати лише в період з 1 жовтня до 1 травня;
- щоденно (у робочі дні), не пізніше 10:00 год. вносити отримані покази через спеціалізований програмний продукт для енергомоніторингу або, за неможливості введення даних, подавати покази лічильників спеціалісту свого вищого структурного підрозділу будь-яким доступним способом для внесення в систему;
- щоденно аналізувати споживання енергоресурсів підпорядкованими бюджетними будівлями за добу, що минула, або період від зняття попереднього показу лічильника;
- заздалегідь повідомляти відділ економічного розвитку та залучення інвестицій в телефонному режимі та письмово (електронною поштою) про незвичні перерви споживання енергоресурсів тривалістю більш одного робочого дня (карантин, позапланові канікули, зупинка роботи з відправкою працівників у вимушені відпустки, тощо).
Енергоменеджерам комунальних підприємств «Овруч», «Гарне місто», «Водоканал», «Відродження» Овруцької міської ради:
- до 15-го та 30-го числа кожного місяця знімати покази лічильників по всіх видах енергоресурсів, які споживають підпорядковані об’єкти (згідно Додатку 1 до Положення) та реєструвати їх в журналі.
- 15-го та 30-го числа кожного місяця (якщо таке число припадає на вихідний, то у наступний робочий день) вносити отримані покази через спеціалізований програмний продукт для енергомоніторингу або, за неможливості введення даних, подавати покази лічильників спеціалісту свого вищого структурного підрозділу будь-яким доступним способом для внесення в систему;
- аналізувати споживання енергоресурсів підпорядкованими об’єктами за період від зняття попереднього показу лічильника;
- заздалегідь повідомляти відділ економічного розвитку та залучення інвестицій в телефонному режимі та письмово (електронною поштою) про незвичні перерви чи зміни споживання енергоресурсів (планові ремонти, реконструкції тощо).
У разі наявності у бюджетних закладів, установ чи комунальних підприємств планів на кожний наступний рік щодо введення в експлуатацію/ приймання на баланс нових об’єктів або виведення з експлуатації/ зняття з балансу об’єктів, збільшення або зменшення кількості працівників/ відвідувачів (більше ніж на 10 %) від загальної чисельності працівників/ відвідувачів, керівники установ/закладів/підприємств повинні інформувати письмово про такі зміни відділ економічного розвитку та залучення інвестицій не пізніше ніж за 1 місяць до початку нового року. Якщо зазначені зміни відбуваються незаплановано, то інформувати про дані суттєві зміни відділ економічного розвитку та залучення інвестицій не пізніше 5 робочих днів від дати прийняття такого рішення.
При виявленні фактів невиправдано великого споживання енергоресурсів або у випадку аварій негайно вжити всіх необхідних заходів для припинення втрати енергоресурсів та повідомити відділ економічного розвитку та залучення інвестицій.
У разі, якщо в бюджетній установі (на її території) заплановано проведення заходів або робіт, які можуть призвести до суттєвого відхилення (збільшення) від звичайного споживання енергоресурсів, енергоменеджер бюджетної установи зобов’язаний заздалегідь повідомити відділ економічного розвитку та залучення інвестицій про проведення таких заходів або робіт, а також, величину очікуваного зростання споживання енергоресурсів.
У випадку неподання, повторення випадків подання інформації з суттєвим порушенням встановлених часових рамок або виявлення фактів подання недостовірної інформації щодо енергоспоживання (виявленні відхилень між переданими даними та показом приладу обліку під час перевірки) керівники бюджетних установ/закладів/підприємств зобов’язані притягати до відповідальності працівників, дії яких призвели до таких випадків.
5.1.3. Начальникам відділів Овруцької міської ради:
В термін до 01 грудня 2019 року (якщо це не було виконано до 01 квітня 2019 року) призначити своїми наказами з числа працівників відділів спеціалістів, відповідальних за питання енергоефективності, ведення щоденного енергомоніторингу в своїх структурних підрозділах, а, також, відповідальних за координацію роботи з енергоменеджменту у всіх підпорядкованих установах/закладах/підприємствах – енергоменеджерів галузевих підрозділів, включивши такі функції до їх посадових обов’язків, з обов’язковим відображенням в посадових інструкціях.
Забезпечити енергоменеджерів галузевих підрозділів комп’ютеризованими робочими місцями з доступом до мережі Інтернет та робочою електронною поштою.
Забезпечити збір інформації щодо працівників, відповідальних за енергозбереження та ведення енергомоніторингу у підпорядкованих установах, закладах, підприємствах (назва установи/підприємства, посада, ПІБ, контактні телефони та адреси електронної пошти) та надання зазначеної інформації у відділ економічного розвитку та залучення інвестицій у паперовій формі та в електронному вигляді.
Зобов’язати енергоменеджерів галузевих підрозділів:
- щоденно контролювати повноту та своєчасність внесення інформації енергоменеджерами об’єктів;
- у разі неможливості внесення показів приладів обліку в спеціалізований програмний продукт енергоменеджером об’єкту, вносити покази самостійно;
- щоденно (у робочі дні) до 11:00 проводити аналіз споживання енергоресурсів об’єктами комунальної власності за попередню добу/ декілька діб та, у випадку виявлення фактів значних (більше 15%) відхилень від нормального споживання, з’ясовувати причини зазначених відхилень та повідомляти відділ економічного розвитку та залучення інвестицій.
Забезпечити притягнення до відповідальності керівників бюджетних установ/закладів/підприємств у разі:
- допущення значних втрат або розтрати енергоресурсів за результатами щоденного (для комунальних підприємств 10-ти денного) енергомоніторингу за поданням відділу економічного розвитку та залучення інвестицій;
- порушення встановлених лімітів будівлею більше ніж на 20% протягом звітного кварталу (на основі результатів щоквартального аналізу).
У разі наявності у відділів/підприємств планів на кожний наступний рік щодо введення в експлуатацію/ приймання на баланс нових закладів/об’єктів або виведення з експлуатації/ ліквідації закладів, керівники відповідних відділів/підприємств повинні інформувати письмово про такі зміни відділ економічного розвитку та залучення інвестицій не пізніше ніж за 1 місяць до початку нового року. Якщо зазначені зміни відбуваються незаплановано, то інформувати про дані суттєві зміни відділ економічного розвитку та залучення інвестицій не пізніше 5 робочих днів від дати прийняття такого рішення.
5.1.4. Енергоменеджерам галузевих підрозділів:
– щорічно до 15 грудня поточного року подавати інформацію про середню фактичну кількість працівників та відвідувачів (учнів, пацієнтів) по будівлях закладів за останні 12 місяців у відділ економічного розвитку та залучення інвестицій письмово (у паперовій формі) та по електронній пошті у форматі MS Excel.
Звітним вважається період за останні 12 місяців роботи.
Середня кількість працівників/ відвідувачів за 1 робочий день протягом кожного місяця розраховується як середнє арифметичне кількості працівників/ відвідувачів за відповідний місяць. В розрахунок беруться ЛИШЕ РОБОЧІ дні. Дні, які припадають на період канікул, карантинів, святкових і вихідних днів, інших тривалих перерв у роботі в розрахунок не включаються.
– щорічно до 15 грудня поточного року подавати інформацію по закладах, які готують їжу для своїх працівників/ відвідувачів, щодо кількості осіб, які харчуються (або для яких готується їжа) в харчоблоках підпорядкованих закладів, за останні 12 місяців у відділ економічного розвитку та залучення інвестицій письмово (у паперовій формі) та по електронній пошті у форматі MS Excel.
Звітним періодом вважається 12 останніх місяців роботи.
Інформацію щодо середньої кількість осіб (працівників і відвідувачів/ учнів/ дітей), які харчуються безпосередньо в харчоблоці закладу або для яких в харчоблоці відбувається приготування їжі, необхідно надавати помісячно (в розрізі кожного окремого місяця).
Якщо заклад не має власного харчоблоку, в якому відбувається приготування їжі, інформація щодо кількості осіб, які харчуються в харчоблоці, не подається.
– щорічно до 01 червня відповідальному працівнику відділу з гуманітарних питань подавати плановану середню кількість працівників та учнів/ дітей на літній період (в розрізі кожного літнього місяця) відділу економічного розвитку та залучення інвестицій письмово (у паперовій формі) та по електронній пошті у форматі MS Excel, а також до 01 вересня подавати спискову чисельність дітей по кожному закладу/установі на поточний навчальний період.
5.1.5. Відділу економічного розвитку та залучення інвестицій:
Щоденно (крім вихідних та святкових днів) до 15:00 проводити аналіз споживання енергоресурсів бюджетними установами/закладами/об’єктами, підпорядкованими Овруцькій міській раді, за добу, що минула, або за період від попереднього показу лічильника. Здійснювати контроль та звітувати відповідальному заступнику міського голови та міському голові (за необхідності).
Щоквартально аналізувати дотримання місячних лімітів та порівнювати споживання об’єктами з аналогічним періодом попереднього року. Результати аналізу подавати начальнику відділу фінансів та профільному заступнику міського голови.
Забезпечити періодичну вибіркову перевірку достовірності внесеної інформації в систему енергомоніторингу.
Щорічно встановлювати помісячні ліміти споживання енергоресурсів в натуральних одиницях на наступний звітний рік для бюджетних будівель всіх бюджетних установ/закладів, що знаходяться в підпорядкуванні Овруцької міської ради, охоплених щоденним енергомоніторингом.
VІ. Аналіз ефективності енергоспоживання закладами бюджетної сфери
Відділ економічного розвитку та залучення інвестицій періодично (щоквартально) проводить аналіз ключових характеристик операцій, що визначають енергетичне функціонування закладів (будівель).
Ключові характеристики повинні включати:
- значні використання енергоресурсів;
- відповідні зміни, пов’язані зі значним використання енергоресурсів;
- показники енергетичної ефективності;
- ефективність планів дій у досягненні поставлених цілей та завдань;
- оцінку фактичного споживання в порівнянні з очікуваним споживанням енергії.
У випадку значних відхилень показників енергетичного функціонування від запланованих значень (базовий рівень) повинні бути чітко встановлені причини.
В процесі аналізу ефективності використання енергоресурсів важливим елементом є порівняння закладів та інших об’єктів між собою щодо ефективності енергоспоживання.
Для порівняння ефективності енергоспоживання закладів протягом одного опалювального періоду використовуються наступні показники:
- По системі опалення:
Питоме споживання енергії/ палива на потреби опалення з розрахунку на 1 кв. м.
Поп1 = Кп * Еоп/ Sоп
де Еоп – кількість спожитої енергії на опалення (кВт*год);
Кп – коефіцієнт приведення, що використовується в разі якщо температура в закладі нижча за нормативну;
Sоп – опалювальна площа будівлі;
Питоме споживання енергії/ палива на потреби опалення з розрахунку на 1 куб. м.
Поп2 = Кп * Е оп/ Vоп
де Vоп – опалювальний об’єм будівлі;
Кп = (Твф– Тз)/ (Твн– Тз)
де Тз, Твф та Твн – відповідно зовнішня, внутрішня фактична та внутрішня нормативні температури.
Використання питомого споживання з розрахунку на квадратний метр дозволяє порівнювати зазначений показник з нормативним відповідно до ДБН «Теплова ізоляція будівель».
У разі споживання будівлею/ закладом палива (природного газу) енергоспоживання розраховується виходячи з фактичних показників в натуральних одиницях з врахуванням калорійності палива.
- По системі електроспоживання:
Питоме споживання електроенергії з розрахунку на 1 кв. м та на 1 особу.
Пел1 = Еел / Sоп
Пел2 = Еел / Nпр
де Sоп – опалювальна площа будівлі;
Nпр – середньодобова кількість присутніх в закладі, включаючи відвідувачів та персонал;
- По системі холодного водопостачання:
Пхвп = Схвп / Nпр
де Nпр – середньодобова кількість присутніх в закладі, включаючи відвідувачів та персонал;
Схвп – споживання холодної води;
- По системі гарячого водопостачання:
Пгвп = Сгвп / Nпр
де Nпр – середньодобова кількість присутніх в закладі, включаючи відвідувачів та персонал;
Сгвп – споживання гарячої води;
Узагальнюючою характеристикою по закладу є питома вартість енергоресурсів, що визначається як:
Ве = (Еоп * Топ + Еел * Тел+ Схвп * Тхвп + Сгвп * Тгвп)/ Sоп
де Топ, Тел, Тхвп, Тгвп – відповідно тарифи на опалення, електроенергію, холодне та гаряче водопостачання.
VІІ. Порядок збору інформації про стан споживання енергоресурсів в бюджетних установах/закладах/підприємствах комунальної власності Овруцької міської ради
7.1. Призначені відповідальні особи у термін до 15 грудня 2019 року проводять обстеження закріплених за ними будівель/об’єктів, організовують заповнення таблиць з основними характеристиками цих будівель/об’єктів (додаток 3 до Положення), затверджують таблиці підписом керівника та мокрою печаткою установи, закладу чи підприємства та передають до відділу економічного розвитку та залучення інвестицій міської ради. У разі змін чи уточнень даних або введення в експлуатацію/ приймання на баланс нових закладів/об’єктів чи виведення з експлуатації/ліквідації закладів, повторно заповнити наведені таблиці, затвердити та надати відділу економічного розвитку та залучення інвестицій.
7.2. Енергоменеджер установи, закладу на закріплених за нею об’єктах щоденно (енергоменеджер комунального підприємства до 15-го та 30-го числа кожного місяця) здійснює збір інформації показників приладів обліку і термометрів та вносить її до системи енергомоніторингу, якщо через виникнення непередбачуваних обставин зробити неможливо, то енергоменеджер (завгосп) до 11-00 години передає її енергоменеджеру галузевого підрозділу
7.3. Енергоменеджер галузевого підрозділу щоденно (в робочі дні) до 13-00 години перевіряє чи внесені необхідні показники в систему енергомоніторингу. У разі відсутності інформації, з’ясовує причину та передає інформацію енергоменеджеру міськвиконкому в телефонному режимі чи іншим доступним способом.
7.4. Відповідальні особи повинні на запит та за власною ініціативою надавати до відділу економічного розвитку та залучення інвестицій пропозиції щодо заходів, направлених на раціональне використання паливо-енергетичних ресурсів.
7.5. Відповідальні особи повинні вести архів всієї визначеної цим Положенням документації за останні три роки.
VIII. Відповідальність
Відповідальність щодо контролю обсягів енергоспоживання лежить на відповідному кінцевому споживачеві (керівник бюджетної установи, закладу, підприємства), який є найближчим до місця споживання та підзвітний головному розпоряднику (або розпоряднику) бюджетних коштів за таке енергоспоживання.
Відповідальна особа здійснює контроль за неперервністю обліку енергоносіїв.
Відповідальна особа несе відповідальність за вчасне проходження приладами обліку державної повірки, складає графік проходження приладами обліку державної повірки, який затверджується керівником установи, закладу, підприємства.
Відповідальна особа разом з керівником установи, закладу, підприємства несе адміністративну відповідальність за нераціональне використання енергоресурсів та не обґрунтоване їх перевищення.
Секретар ради І.М. Дєдух
Додаток 1
до Положення про запровадження
системи енергетичного менеджменту
в бюджетних установах, закладах
та підприємствах комунальної власності
Овруцької міської ради
Форма № 1
Журнал обліку використання енергоресурсу
(електроенергія, холодна вода та за наявності – газ і гаряча вода)
(назва установи)
Назва та адреса будівлі:
Номер журналу:
Журнал розпочато: (дата)
Посада, ПІБ, підпис відповідальної особи
Постачальник енергоресурсу:
№ лічильника:
№ | Дата | Час | Показник лічильника | Особа, яка знімала покази | |
ПІБ | Підпис | ||||
Форма № 2
Журнал обліку використання теплової енергії[1]
(назва установи)
Назва та адреса будівлі:
Номер журналу:
Журнал розпочато: (дата)
Посада, ПІБ, підпис відповідальної особи
Постачальник енергоресурсу:
№ лічильника:
Одиниці виміру теплової енергії лічильника:
№ | Дата | Час | Показник лічильника | Розхід теплоносія, м3/ год. | Температура теплоносія, 0С | Особа, яка знімала покази | ||
На вході | На виході | ПІБ | Підпис | |||||
Форма № 3
Журнал моніторингу внутрішньої температури[2]
(назва установи)
Назва та адреса будівлі:
Номер журналу:
Журнал розпочато: (дата)
Посада, ПІБ, підпис відповідальної особи
№ | Дата | Час | Температура повітря в приміщеннях будівлі, 0С | Особа, яка знімала покази | |||
Мінімальна[3] | Середня[4] | Максимальна[5] | ПІБ | Підпис | |||
Додаток 2
до Положення про запровадження
системи енергетичного менеджменту
в бюджетних установах, закладах
та підприємствах комунальної власності
Овруцької міської ради
№
п/п |
Назва приладу/ обладнання | Модель | Фірма-виробник | Країна поход-ження | Спожи-вана потуж-ність, Вт. | Кіль-кість од. | Ціна за од., грн. | Джерело фінансу-вання* |
* Джерело фінансування: кошти міського бюджету, власні кошти закладу, благодійна допомога, інше – вказати.
Дата | Керівник установи |
(печатка, підпис) |
Додаток 3
до Положення про запровадження
системи енергетичного менеджменту
в бюджетних установах, закладах
та підприємствах комунальної власності
Овруцької міської ради
Таблиця 1. Характеристика об’єкта водопостачання
№ п/п | Назва параметра |
Характеристика |
1. | Повна назва об’єкта | |
2. | Інвентарний номер | |
3. | Власник (балансоутримувач) | |
4. | Рік побудови | |
5. | Адреса та № об’єкту | |
6. | Потужність насосного обладнання | |
7. | Площа, м² | |
8. | Енергетичні ресурси, що використовуються об’єктом | |
9. | Режим роботи, діб на тиждень | |
10. | Режим роботи, годин на добу | |
11. | Наявність та характеристика лічильників |
Таблиця 2. Характеристика об’єкта вуличного освітлення
№ п/п | Назва параметра | Характеристика |
1. | Повна назва об’єкта | |
2. | Власник (балансоутримувач) | |
3. | Рік побудови | |
4. | Адреса об’єкта | |
5. | Найменування приладу обліку, тип, заводський № приладу, дата встановлення або випуску | |
6. | Астрономічний таймер (у разі наявності) | |
7. | Датчики світла (у разі наявності) | |
8. | Датчики руху (у разі наявності) | |
9. | Довжина вулиці, м | |
10. | Кількість точок освітлення | |
11. | Тип освітлення |
Таблиця 3. Характеристика адміністративних, навчальних та медичних будівель
№ п/п | Назва параметра
|
Характеристика |
1. | Повна назва об’єкта згідно з установчими документами | |
2. | Власник (балансоутримувач) | |
3. | Рік побудови | |
4. | Адреса та № об’єкту | |
5. | Кількість будівель та їх етажність | |
6. | Кількість вікон та вхідних дверей загальна та по кожної будівлі | |
7. | Кількість світлових точок та їх характеристика | |
8. | Категорія (загальноосвітня школа, ясла-садок, навчальний заклад, школа-інтернат, лікарні і диспансери, поліклініки- амбулаторії, заклади культури, заклади соціальної сфери, інше) | |
9. | Загальна площа | |
10. | Загальний об’єм | |
11. | Опалювальна площа | |
12. | Опалювальний об’єм | |
13. | Кількість людей в робочий час | |
15. | Паливно-енергетичні ресурси, що споживаються об’єктом | |
16. | Вид опалення, наявність котельні, кількість та назва будівель, які опалює дана котельня | |
17. | Наявність лічильників та їх характеристика | |
18. | Характеристика котла (у разі його наявності) |
Таблиця 4. Характеристика житлових будівель
№ п/п | Назва параметра
|
Характеристика |
1. | Повна назва об’єкта згідно з установчими документами | |
2. | Власник (балансоутримувач) | |
3. | Рік побудови | |
4. | Адреса та № об’єкту | |
5. | Етажність | |
6. | Кількість вікон та вхідних дверей загальна та у місцях загального користування | |
7. | Кількість світлових точок у місцях загального користування та їх характеристика | |
8. | Категорія | |
9. | Загальна площа | |
10. | Загальний об’єм | |
11. | Площа місць загального користування | |
12. | Об’єм місць загального користування | |
13. | Паливно-енергетичні ресурси, що споживаються будівлею | |
14. | Вид опалення |
Секретар ради І.М. Дєдух
[1] Даний журнал ведеться щорічно в період з 01 жовтня до 01 травня.
[2] Даний журнал ведеться щорічно в період з 01 жовтня до 01 травня.
[3] Температура в найхолоднішому приміщенні будівлі
[4] Температура, яка відповідає середній температурі по будівлі (температурі в більшості приміщень будівлі)
[5] Температура в найтеплішому приміщенні будівлі
- 13.12.2019
- 121 просмотр